اعزام یک و نیم میلیون زائر به عتبات در سال ۹۰

خبرگزاری شبستان , 23 بهمن 1389 ساعت 17:22

آغاز اعزام زائران عمره دانشجویی از ۲۵ بهمن آغاز و تا پنجم اردیبهشت سال ۹۰ ادامه می‌یابد.


جامعه: رئیس سازمان حج و زیارت از برنامه‌ریزی برای اعزام یک میلیون و ۵۰۰ هزار زائر ایرانی از چهار مرز زمینی کشور به عتبات عالیات عراق خبر داد.

علی لیالی گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سال ۹۰ بیش از ۳ میلیون ایرانی برای سفرهای زیارتی اعم از عمره، عتبات عالیات عراق و سوریه اعزام می‌شوند از این تعداد بالغ بر یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از مرزهای زمینی کشور به عتبات عالیات عراق مشرف می شوند.

رئیس سازمان حج و زیارت در ادامه از اعطای ویزای حج عمره در کشور خبر داد و گفت: به‌زودی افراد ثبت شده این حج عازم سرزمین وحی می شوند.

لیالی افزود: امسال با تاکید مسئولان عالی نظام، ظرفیت زائران حج عمره را به ۸۰۰ هزار نفر افزایش دادیم تا امکان مشرف شدن تعداد زیادی از اقشار مختلف مردم خداجو مهیا شود.

وی در ادامه با اعلام اینکه اعزام دانشجویان از ۲۵ بهمن ماه سال جاری آغاز می‌شود گفت: آغاز اعزام زائران عمره دانشجویی از ۲۵ بهمن آغاز و تا پنجم اردیبهشت سال ۹۰ ادامه می‌یابد.

وی افزود: نرخ سفر به عمره برای دانشجویان ۸۵۰ هزار تومان است این در حالی است که به دانشجویان تسهیلات ویژه مانند وام ارائه می‌شود.

بنابر گزارَش پایگاه اطلاع رسانی حج، رئیس سازمان حج و زیارت در ادامه درباره اعزام دختران مجرد به عمره مفرده تصریح کرد: این افراد در قالب کاروان‌های عادی به عمره مفرده اعزام می‌شوند و حضور محارم برای این افراد در صورتی که به همراه کاروان اعزام شوند، الزامی نیست اما اعزام دانشجویان دختر به عمره مفرده همچنان متوقف است.

لیالی تصریح کرد: ظرفیت اعزام امسال به عمره مفرده به بیش از ۸۰۰ هزار نفر رسیده است.


کد مطلب: 15717

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/15717/اعزام-یک-نیم-میلیون-زائر-عتبات-سال-۹۰

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir