تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۸۹ ساعت ۱۶:۱۶
۰
کد مطلب : ۱۵۷۲۰

امسال هيچ زائر حامل مواد از فرودگاه‌هاي كشور رد نشد

امسال هيچ زائر حامل مواد از فرودگاه‌هاي كشور رد نشد
جامعه: رئيس سازمان حج و زيارت گفت: ‌در حج امسال هيچ زائري حامل مواد از فرودگاه‌هاي ما رد نشد؛ اما ۱۲۴ نفر نيز در فرودگاه‌هاي كشور به جرم داشتن مواد مخدر دستگير شدند.

علی ليالي عصر شنبه در مراسم تجليل از فعالان صيانت از حجاج و عمره گزاران ايراني در برابر مواد مخدر كه در مجتمع فرهنگي شقايق ستاد مبارزه با مواد مخدر برگزار شد، اظهار داشت: هرجا عزم ملي در كار بوده، نتيجه آن چه در كارهاي بزرگ و چه كوچك موفقيت آميز بوده است.

وي با بيان اينكه دلسوزي و درك متقابل باعث همدلي بين دستگاه‌ها مي‌شود، گفت: نتيجه آن همدلي‌ها و همكاري‌ها باعث شد كه در عمره امسال فقط يك نفر زائر حامل مواد مخدر بتواند از سيستم‌هاي كنترلي فرودگاه‌ها رد شود.

رئيس سازمان حج و زيارت همچنين تصریح كرد: با اینكه سازمان حج و زيارت از برگرداندن زائران معتاد ۶۰۰ ميليون تومان متضرر شد، اما نتيجه اين كار به نفع كشورمان است؛ چرا كه از ورود زائران معتاد و حاملان مواد مخدر به عربستان سعودي جلوگيري شد.

ليالي در ادامه گفت:‌ در حج امسال علاوه بر اينكه در حوزه‌هاي آموزشي و فرهنگي تذكراتي به زائران در خصوص مواد مخدر داده شد، اما كار بسيار دقيق ماموران در ۱۷ ايستگاه پروازي توانست اين موفقيت را رقك زد كه تنها يك نفر زائر حمل كننده مواد مخدر توانست از كشور خارج شود.

وي افزود:‌ امسال ۱۲۴ نفر زائر به جرم داشتن مواد و قرص دستگير شدند كه اين آمار نسبت به سال گذشته كاهش چشمگيري يافته است.

رئيس سازمان حج و زيارت در پايان با اشاره به اعزام ۸۰۰ هزار زائر عمره گذار براي حج در سال جديد اظهار داشت:‌ تعداد دو برابري زائر نسبت به سال گذشته و همچنين اعزام در يك دوره ۶ ماهه كار مسئولان امر را دو چندان خواهد كرد.
مرجع : خبرگزاری دانشجو
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما