تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۸۶ ساعت ۱۶:۳۰
۰
کد مطلب : ۱۵۷۳

چاپ کتاب "عزاداری حقیقی"

چاپ کتاب "عزاداری حقیقی"
به گزارش خیمه، موضوع زیارت قبور مطهر و مقدس معصومین و اولیای دین، توسل به آنها و سوگواری در ایام شهادت و نیز بزرگداشت ایام میلادشان، یا ایامی که به نحوی به آن انوار طیبه مربوط است، به ویژه در مورد وجود مقدس سیدالشهدا از مهمترین موضوعاتی است که در فرهنگ اسلامی جایگاه بسیار رفیعی دارد، هر چند سایر فرهنگها نیز از آن بی بهره نیستند.
 
بررسی آیات و روایات این حقیقت را نشان می دهد که هیچ خلقی نزد خداوند تبارک و تعالی مطلوبتر از محمد و آل محمد وجود نداشته و ندارد .

به دلیل جایگاه و نقشی که امام حسین و عزاداری او در هدایت انسانها به راه مستقیم الهی دارد، خداوند تبارک و تعالی اراده کرده که نام مقدس او و حماسه او در طول تاریخ مطرح و نیز در همه اقوام و ملل و نقاط مختلف جهان عزاداری او برپا باشد .

قدرت سازندگی و آثار یک عزاداری صحیح و منطبق با هدف اصلی قیام سیدالشهدا به قدری زیاد است که اگر عزاداران حسینی از این وسیله بسیار قدرتمند استفاده لازم و صحیح را داشته باشند، امت اسلام شرایطی بسیار مطلوبتر خواهد داشت .

کتاب "عزاداری صحیح" در چهار فصل منتشر شده است؛ مراتب عزاداری و عزاداران، شناخت معصومین و انواع مصائب آنها، وظیفه شناسی در برابر مصیبت عظیم و وظیفه شناسی در برابر مصیبت اعظم عناوین بخشهای مختلف این کتاب هستند.

در هر از این کتاب بخش موارد متعددی مورد بررسی قرار گرفته است، اثر تلخ و گزنده مصیبت عظیم، عزاداری طاغوتها، تغییر جایگاه گریه، بستر اصلی در ایجاد تحریفات در عزادریها، حیات انسانی یا فطری، فطری بودن دین و روح تشیع و رابطه وجودی ما و اهل بیت از جمله موارد طرح شده در ذیل بخشهای کتاب "عزاداری صحیح" است . 

دستور برپایی مجالس بزرگداشت اهل بیت(ع)، یاد ایام الله و معنای آن، خطر جهل به دین و آخرت، لعن و برائت زبانی، برائت عملی، خودسازی، عزاداری وسیله غیرقابل جایگزین در احیای دین و ثواب اعمال از نظر فردی و اجتماعی نیز برخی دیگر از موارد مطرح شده در این کتاب هستند .
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما