خیمه با 10 عنوان کتاب جدید در نمایشگاه کتاب

13 ارديبهشت 1390 ساعت 23:12

انتشارات خیمه با مجموعه ۱۰ جلدی کتاب خیمه در نمایشگاه کتاب شرکت می کند.این مجموعه کتابها گزیده مطالب منتشر شده در ماهنامه خیمه طی ۹ سال گذشته است.


انتشارات خیمه با مجموعه ۱۰ جلدی کتاب خیمه در نمایشگاه کتاب شرکت می کند.این مجموعه کتابها گزیده مطالب منتشر شده در ماهنامه خیمه طی ۹ سال گذشته است.

کتاب خرد در خون شامل گفتگو هایی با سید حسین نصر، کریم مجتهدی، رضا داوری ، رسول جعفریان ، غلامحسین ابراهیمی دینانی ، غلامحسین زرگری نژاد ، مصطفی دلشاد تهرانی و یادداشت اختصاصی محمد رضا حکیمی از جمله عناوین این مجموعه است.


در مقدمه این مجموعه آمده است :
« پس از يك دهه فعاليت مركز مطالعات راهبردى خيمه و تلاش مستمر همكاران در تجميع آراء و انديشه ها، پژوهش ها و تحقيقات و ارتباط و تعامل با صاحبنظران و فرهيختگان در ابراز ديدگاهشان پيرامون شخصيت شناسى امام حسين عاشورا، مناسك آيينى، هيئات و تشكّل هاى دينى گنجينه اى از بحث ها و دغدغه ها پديد آمد كه در قالب هفتاد و چهار شماره ماهنامه خيمه، هشتاد نشست و كرسى نظريه پردازى - چهل منزل تا اربعين- سايت پراقبال خيمه، در منظر صاحبان فكر و اهالى معنا و ذكر قرار گرفت و اينك گزيده اى از آن مباحثات مكتوب، در مجموعه كتاب هاى خيمه گرد آمده تا هم اهل پژوهش و تحقيق را به بازكاوى مطالب فراخواند و هم نحوه ى ارايه نظرات - كه قبل ها به صورت يادداشت، گفتگو، مقاله و مصاحبه آن هم به صورت پراكنده آمده بود - را در قالب يك دوره ى ده جلدى تكامل و انسجام بخشد. »

از پرشکوه ترین نرمش تا سرخ ترین قیام – روایتی تاریخی از صلح امام حسن(ع) تا صلح امام حسین(ع) ،گریستن یا نگرستین ،حماسه های مکتبی ، شاعران عقیده ،بی مرفت مباش ،گریستن یا نگریستن ،کارکرد و هویت هیئت ،جنگ تعزیه ، ما متهم می کنیم پس هستیم ،هیئت نماد دین گستری یا غم گستری از دیگر عناوین مجموعه هستند.

غرفه انتشارات خیمه در ورودی شرقی شبستان ، درب شماره 20 ، راهرو 25 شماره 302 واقع شده است.

بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران طی روزهای ۱۴ تا ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۰ در مصلی تهران برگزار می‌شود.


کد مطلب: 15869

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/15869/خیمه-10-عنوان-کتاب-جدید-نمایشگاه

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir