مراسم تجلیل از نوغلامان حسینی(ع) در جماران برگزار شد

19 اسفند 1386 ساعت 12:05

نوغلامان حسینی در آئینی باشکوه در حسینیه جماران همزمان با ایام رحلت پیامبر اکرم(ص) با حضور مداحان و مسئولین فرهنگی به همت فرهنگسرای مدرسه تجلیل شدند.


به گزارش خیمه، در این مراسم قائم مقام سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به برگزاری تجلیل از پیرغلامان اباعبدالله(ع) گفت: "در راستای فرهنگسازی حسینی و عاشورایی قدم دیگری برداشته شد که از نوغلامان و نوجوانان علاقمند به فرهنگ کربلا تقدیر شود." 

مجید سرسنگی با تجلیل از نوغلامان که در ابتدای عمر فرهنگ عاشورایی را انتخاب کرده‌اند، یادآور شد: "در شرایطی هستیم که از سویی انسان‌ها تمایل و اشتیاقشان برای پرداختن به دین افزایش یافته و مردم جهان در کشورهای مختلف به مناسک و آئین‌های دینی روی آورده‌اند و از سویی دشمنان اسلام که منافع خودشان را در پنهان کردن درخشش دین می‌بینند سعی می‌کنند دین را سرکوب کنند."

وی افزود: "وظیفه نوغلامان اباعبدالله(ع) و وامداران فرهنگ عاشورا این است که در مقابل دشمنان پرچم دین را به اهتزاز درآورند و به ترویج فرهنگ دینی و اسلامی بپردازند. نوغلامان الگویی مناسب برای دیگر نوجوانان هستند و کسی که الگو قرار می‌گیرد باید در رفتار و کردار و گفتار خود نیز فرهنگ دینی را به گونه‌ای رعایت کند که شان حسینی حفظ و ترویج یابد."

در ادامه مراسم رفیعا مسئول ارتباطات فرهنگی دفتر مقام معظم رهبری در سخنانی بر زحمت کشیدن در عرصه مداحی تاکید کرد و اصل مهم این وظیفه را محتوای مناسب برشمرد. وی از آموزش و پرورش خواست رشته تخصصی با عنوان ادبیات آئینی ایجاد و در آن علاوه بر آموزش دروس دیگر، مداحی هم آموزش داده شود. 

بنا بر گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ،در پایان مراسم 9 تن از نوغلامان حسینی مورد تجلیل قرار گرفتند و کمک هزینه سفر به مشهد مقدس به آنان تعلق گرفت.


کد مطلب: 1588

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/1588/مراسم-تجلیل-نوغلامان-حسینی-ع-جماران-برگزار

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir