دومين كنگره عاشوراپژوهی در قزوين برگزار شد

15 اسفند 1386 ساعت 10:27

دومين كنگره عاشوراپژوهی با عنوان «عاشورا، انقلاب و انتظار» در سالن اجتماعات اداره‌كل تبليغات اسلامی استان قزوين برگزار شد.


به گزارش خیمه، نماينده ولی فقيه در دانشكده هنرهای زيبا در كنگره عاشوراپژوهی با اشاره به قيام‌های فاطمی، حسينی و مهدوی گفت: قيام فاطمی برای تحقق دين، قيام حسينی برای حفظ دين و قيام مهدوی برای برافراشتن پرچم اسلام و حفظ آن است.

علی رضا پناهیان، با بيان اين‌كه اسلام برای حفظ شدن به دفاع كسی نياز ندارد، تصريح كرد: برای برچيده شدن بساط ظلم بايد جلوی كفر گرفته شود و تنها راه آن نيز دين‌داری است. 

مديركل اوقاف و امور خيريه قزوين نیز در اين كنگره، يادآوری رشادت‌ها و دلاور مردی‌های امام حسين(ع) در برابر ظلم و ستم را مهم‌ترين هدف برگزاری اين كنگره دانست و تأكيد كرد: در سال جاری 600 مقاله درباره عاشورا و قيام امام حسين(ع) به دبيرخانه كنگره عاشوراپژوهی ارسال شد كه 10 مقاله به‌عنوان مقاله برتر شناخته شدند. 

حجت الاسلام مسعود یزدی، با اشاره به اهميت و جايگاه نهضت امام خمينی(ره) گفت: بيش از سه دهه از قيام امام راحل می‌گذرد و اين نهضت ريشه‌ در فطرت بشری و رسالت انبياء و آيات نورانی قرآن و اهل بيت(ع) دارد. 

خاطر نشان می شود، در پايان اين مراسم از 10 نفر از برگزيدگان اين كنگره تقدير شد


کد مطلب: 1591

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/1591/دومين-كنگره-عاشوراپژوهی-قزوين-برگزار

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir