ادامه فیلمبرداری "مستند شش گوشه عرش" در اصفهان و قم

15 اسفند 1386 ساعت 17:57

مستند «شش گوشه عرش» به‌كارگردانی «رضا میركریمی» راجع به مراحل مختلف ساخت ضریح جدید حضرت امام حسین(ع) است.


به گزارش خیمه، تهیه کننده این مستند گفت: با ساخته شدن ضريح بارگاه امام حسين(ع) به وسيله هنرمندان اصفهاني، سيدرضا ميركريمي قبول كرد فيلم نيمه كاره ملاقلي پور را ادامه دهد.

منوچهر محمدی افزود: مستند «شش گوشه عرش» راجع به مراحل مختلف ساخت ضریح جدید حضرت امام حسین(ع) است و ما در این مستند، از مرحله طراحی اولیه تا نصب نهایی این ضریح در كربلا را به تصویر خواهیم كشید. 

وی گفت: دو هفته پیش مرحله ارائه طرح‌های اولیه توسط استاد فرشچیان فیلمبرداری شد و اگر طرح‌های ایشان مورد قبول مسئولان ساخت ضریح مقدس حضرت امام حسین(ع) قرار بگیرد، مرحله بعدی فیلمبرداری ما از آماده‌سازی كارگاه‌های ساخت ضریح در اصفهان و قم خواهد بود.

محمدی افزود: ساخت مستند «شش گوشه عرش» ادامه دارد و تا دو سال آینده ادامه خواهد داشت. 

وی افزود: برآورد انجام شده برای ساخت و نصب این ضریح، دو سال است كه پس از پایان آن و با نصب این ضریح، ساخت فیلم مستند «شش گوشه عرش» نیز به پایان خواهد رسید.

«شش گوشه عرش» مستندی است كه مرحوم رسول‌ملاقلی‌پور درصدد ساخت آن بود. وی سال‌گذشته در سفر خود به كربلای معلی برای تدارك مقدمات تولید فیلم «عصرروز دهم»، بخش‌هایی از مستند «شش گوشه عرش» را جلوی دوربین برد.

او در سفر خود به كربلا متوجه شده بود كه هنرمندان برجسته اصفهانی در آنجا مشغول طراحی ضریح مقدس حضرت امام حسین (ع) هستند و در آن مقطع، دو شب حضور ملاقلی پور در كنار این هنرمندان به بخش‌هایی از این فیلم مستند بدل شد. وی قرار بود بخش دیگری از تصویربرداری این فیلم مستند را در اصفهان انجام دهد كه اجل مهلتش نداد و میركریمی ادامه ساخت آن را برعهده گرفت.


کد مطلب: 1592

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/1592/ادامه-فیلمبرداری-مستند-شش-گوشه-عرش-اصفهان-قم

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir