در اولين نشست هم‌انديشي علمی در بنياد دعبل خزاعي مطرح شد:

مطالبات رهبر انقلاب از جامعه مداحان را پیگیری می‌کنیم

25 خرداد 1390 ساعت 11:38

قلباً از تشكيل اين جلسه خوشحال هستم و منتظر چنين اتفاقي بودم. ان‌شاء‌‌الله بركات انجام اين فعاليت‌ها، فقط مختص به مداحان و ذاكران نخواهد بود و تأثير آن را در حوزۀ وعظ و تبليغ و همۀ كساني كه درباره مباحث ديني فعاليت مي‌كنند، خواهيم ديد.


آیین افتتاح نشست هم‌انديشي علمي بنياد دعبل خزاعي، در آستانه میلاد امیرالمؤمنین علی (ع) و در محل دفتر مرکزی بنياد برگزار شد.

در این نشست، دكتر محمدرضا سنگري، رئيس هيئت علمي بنياد دعبل خزاعي با تأكيد بر ضرورت تعريف مداحي، تشخيص اينكه مداح كيست و از نظر فرهنگ شیعی و ولایی چه جایگاهی دارد، به پيگيري مطالبات مقام معظم رهبري در دیدار سالیانه با مداحان، به عنوان بخش مهم مأموريت‌ هيئت علمي و گروه آموزشي و فرهنگي بنياد دعبل خزاعي اشاره كرد و گفت: «قلباً از تشكيل اين جلسه خوشحال هستم و منتظر چنين اتفاقي بودم. ان شاء ‌الله بركات انجام اين فعاليت‌ها، فقط مختص به مداحان و ذاكران نخواهد بود و تأثير آن را در حوزۀ وعظ و تبليغ و همۀ كساني كه درباره مباحث ديني فعاليت مي‌كنند، خواهيم ديد.»

غلامحسين رفيعا، مدير ارتباطات فرهنگي دفتر مقام معظم رهبري نيز در این نشست، طی سخنانی بر لزوم كاربردي بودن دستورات این نشست تأكيد كرد و با اشاره به شأن علمي، فرهنگي و آموزشي بنياد، ابراز اميدواري كرد كه این نهاد بتواند به عنوان بازوي فکری براي انجام مأموريت‌هاي سازمان تبليغات اسلامي در آينده، پشتوانه‌اي براي فعاليت‌هاي آموزشي و فرهنگي سازمان باشد.

همچنین، حجت‌الاسلام محمدمهدي انصاري از اعضاي هيئت مديرۀ بنياد، ضمن تشريح سابقه عملكرد بنياد و فرآيند انجام مأموريت‌هاي اصلي بنياد دعبل، به نقش مداحان پيش از انقلاب در مبارزه با طاغوت، نقش فعال در انقلاب، دفاع مقدس و نقش مؤثر در همراهي با انقلاب و پاسداري از آن، اشاره و بر لزوم انجام فعاليت‌هاي آموزشی و فرهنگي در این گروه مؤثر تأكيد كرد.

در اين نشست حاج‌مهدي آصفي، شاعر و مداح اهل بيت (ع) با اشاره به نهادهايي كه در حوزۀ مداحي فعاليت مي‌كنند و به ‌رغم عدم كيفيت، گاه حتي مدرك هم ارائه مي‌دهند، بر لزوم تجميع و ساماندهي اين فعاليت‌ها تأكيد كرد.

اين نشست با حضور اعضاي هيئت علمي بنياد دعبل خزاعي: آقايان دكتر محمدرضا سنگري، غلامحسين رفيعا، امير فائق، حاج مهدي آصفي، مهدي امين‌فروغي، محسن‌حسام مظاهري، حجت‌الاسلام انصاري و سيدمرتضي توكلي، مديرعامل بنياد دعبل خزاعي برگزار شد. این نشست قرار است هر دو هفته یک بار تشکیل و موارد در دستور را مورد بررسی قرار دهد.


کد مطلب: 16058

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/16058/مطالبات-رهبر-انقلاب-جامعه-مداحان-پیگیری-می-کنیم

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir