حافظ، قدس و انقلاب ميزبان جشنواره «ميلادسرخ»

5 تير 1390 ساعت 15:48

خستين دوره جشنواره سراسري «ميلاد سرخ»، با هدف ترويج و تحكيم فرهنگي ديني و به منظور پاسداشت مقام شامخ حضرت سيدالشهدا (ع) و اصحاب و ياران باوفايش، در ايام شعبانيه و طي روزهاي ۱۲ تا ۱۵ تيرماه ۱۳۹۰ در سينماها و مجامع فرهنگي-هنري استان دارالارشاد اردبيل برگزار خواهد شد.


سينماهاي حافظ، قدس و انقلاب شهر اردبيل، ميزبانان نمايش آثار منتخب نخستين جشنواره سراسري «ميلاد سرخ» معرفي شدند.

اين جشنواره در روزهاي ۱۲ تا ۱۵ تيرماه ۱۳۹۰ در استان دارالارشاد اردبيل برگزار خواهد شد و ۱۴۴ فيلم در چهار بخش رقابتي، شامل ۱۲ فيلم سينمايي ويدئويي، ۵۷ فيلم ‌مستند، ۵۶ فيلم كوتاه داستاني و ۱۹ فيلم انيميشن روي پرده خواهد رفت؛ همچنين مراسم افتتاحيه و اختتاميه اين جشنواره در مجتمع فرهنگي-هنري فدك اردبيل برپا خواهد شد.

همزمان با آغاز نخستين دوره جشنواره «میلاد سرخ»، بسته فرهنگی تولیدات مستند در شبکه نمایش خانگی نيز به اردبیل خواهد رسید که پخش آنها با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و با عرضه دو فیلم با نام «سبز، سپید، سرخ» سيدمحمدرضا هاشمیان و «آینه‌های غبار گرفته» رهبر قنبری صورت مي‌پذيرد. این بسته فرهنگی در سینماهاي نمایش‌دهنده آثار جشنواره، توزیع و پس از آن نیز در همه اماکن فرهنگی و کتابفروشی‌هاي این شهر، در دسترس عموم علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

گفتني است؛ نخستين دوره جشنواره سراسري «ميلاد سرخ»، با هدف ترويج و تحكيم فرهنگي ديني و به منظور پاسداشت مقام شامخ حضرت سيدالشهدا (ع) و اصحاب و ياران باوفايش، در ايام شعبانيه و طي روزهاي ۱۲ تا ۱۵ تيرماه ۱۳۹۰ در سينماها و مجامع فرهنگي-هنري استان دارالارشاد اردبيل برگزار خواهد شد.

«مركز گسترش سينماي مستند و تجربي» معاونت امور سينمايي و سمعي و بصري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و اداره ‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان اردبيل، برگزاركننده اين رويداد بزرگ فرهنگي، هنري، مذهبي هستند.


کد مطلب: 16197

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/16197/حافظ-قدس-انقلاب-ميزبان-جشنواره-ميلادسرخ

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir