فرمانده سپاه رشت:

حماسه امام حسین(ع) در تاریخ به یک دانشگاه فرهنگ‌سازی تبدیل شده است

خبرگزاری مهر , 27 اسفند 1386 ساعت 11:36

فرمانده سپاه رشت گفت: گسترش و تبیین فرهنگ عاشورا در جامعه نیازمند رویکردی علمی و تحقیقاتی است که اندیشمندان و صاحبان قلم باید به این موضوع توجه کنند.


به گزارش خیمه، سرهنگ سعادتمند داوودی در پنجمین کنگره عاشورا پژوهی در رشت گفت: گسترش و تبیین فرهنگ عاشورا در جامعه نیازمند رویکردی علمی و تحقیقاتی است که اندیشمندان و صاحبان قلم باید به این موضوع توجه کنند.
 
فرمانده سپاه رشت اظهار داشت: متفکران و صاحبنظران باید آثار متعدد پژوهشی در زمینه فلسفه نهضت عاشورا و قیام امام حسین(ع) ارائه دهند تا با نگاه علمی در این ‌باره بحث شود.

وی گفت: نهضت عاشورا و حماسه امام حسین(ع) در تاریخ اکنون به یک دانشگاه فرهنگ‌سازی تبدیل شده است و برکت و عزت این قیام با عزت و اقتدار در تاریخ جاودانه است.

سرهنگ داوودی افزود: علل و انگیزه‌های قیام امام حسین(ع) هرچه بیشتر باید برای مردم بازگو شود و در زمینه تاثیرگذاری این قیام بر معادلات جهانی بعد از قیام نیز باید تبیین شود.

وی با اشاره به اینکه اکنون جامعه نیازمند ایجاد مقدمات لازم و فضای انتظار برای ظهور حضرت مهدی(عج) است، عنوان کرد: جامعه‌ای که منتظر ظهور امام زمان(عج) است باید هدفمند، پویا و پرتحرک باشد.

داودی افزود: فرهنگ شیعه امروز در جهان گسترش یافته است و این افتخار بزرگی برای شیعیان است که دشمنان اسلام از این امر ناراضی بوده و توطئه‌های مختلفی در پیش گرفته‌اند. 

خاطر نشان می شود، پنجمین کنگره عاشور پژوهی گیلان به همت سپاه و اوقاف و امور خیریه استان در کانون بسیج جوانان رشت برگزار شد.


کد مطلب: 1639

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/1639/حماسه-امام-حسین-ع-تاریخ-یک-دانشگاه-فرهنگ-سازی-تبدیل-شده

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir