تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۸۶ ساعت ۱۲:۳۸
۰
کد مطلب : ۱۶۴۲

مراثی و مداحی مردمي از سوی اداره نغمات دینی حمایت می شوند

مراثی و مداحی مردمي از سوی اداره نغمات دینی حمایت می شوند
به گزارش خیمه، مجيد حسيني در جمع خبرنگاران با اشاره به گذشت دو هفته از پخش آزمايشي نغمات آييني از صداي جمهوري اسلامي ايران به صورت شش ساعته از ساعت 24 تا 6 بر روي موج FM‌ رديف 2/107 گفت: يكي از مهمترين ضرورت هاي پخش نغمات دینی و آييني، رويكرد مردمي نسبت به اين موضوع است و يكي از اهدافي كه در اين راستا دنبال مي شود.

مدير اداره کل نغمات دینی و آييني صدای جمهوری اسلامی ایران افزود: مشاركت مردمي در اين امر مهم است چرا كه گروه هاي تواشيح و همخواني خارج از محدوده سازمان و استوديوها، توليدات خود را ارسال می کنند و در صورت پخش آنها از راديو دلگرم تر می شوند.

حسيني گفت: كليه گروه هاي تواشيح و همخواني مي توانند آثار خود را به روابط عمومي اداره کل نغمات دینی و آييني ارسال كنند تا نسبت به پخش آثارشان سريع تر اقدام شود.

وي افزود: پخش نغمات به صورت آزمايشي است تا نقاط قوت و ضعف آن شناسايي شود تا با پشتوانه قوي و كارشناسانه به صورت دايمي به كار خود ادامه دهد.

حسيني اظهار داشت: هر آنچه كه مبتني و متناسب با آيين هاي ريشه دار و هويت اسلامي باشد از سوی اداه نغمات دینی پخش می شود.

مدير اداره کل نغمات دینی و آييني صدای جمهوری اسلامی ایران اذعان داشت: اداره نغمات دینی تلاش می کند تا پخش مداحی و مراثی را ساماندهی کند، چرا كه در بحث مداحي كه در سال های گذشته به افراط و تفريط كشيده شده بود، باعث شد تا علما و مقام معظم رهبري در اين امر تذكرات مهم و راهبردي بدهند و این حرکت اداره نغمات دینی باعث ایجاد نظم دراین عرصه می شود.

حسینی خاطر نشان کرد: پخش هم خوانی قرآن از دیگر مباحثی است که در دستور کار این اداره قرار دارد در این بخش قطعات مشهور قرآن بصورت جمعي توسط قاريان خوانده می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما