تولید «ملک سلیمان» ۲ و ۳ متوقف شد

28 تير 1390 ساعت 11:11

تحقیقات این پروژه کامل و فیلمنامه آن نيز به پايان رسيده است؛ اما برخی مشکلات خاص، عامل توقف تولید این فیلم سینمایی است که برخی آن را مشکلات مادی و برخی، انتقادها از سوی بعضي از نهادها به داستان قسمت‌ اول عنوان می‌کنند.


پروژه تولید قسمت‌های دوم و سوم فيلم ملک سليمان با وجود تشویق و تأکید برخی مقامات مبنی بر تولید قسمت‌های بعدي اين فیلم، با مشکل مواجه و کار توليد آن متوقف شده است.

شایان ذکر است؛ تحقیقات این پروژه کامل و فیلمنامه آن نيز به پايان رسيده است؛ اما برخی مشکلات خاص، عامل توقف تولید این فیلم سینمایی است که برخی آن را مشکلات مادی و برخی، انتقادها از سوی بعضي از نهادها به داستان قسمت‌ اول عنوان می‌کنند.

قسمت اول فيلم «ملک سلیمان» از مشاهدات حضرت سلیمان (ع) شروع می‌شود و خداوند زمینه‌ای ایجاد می‌کند تا ايشان از ضعف‌های بنیادین حکومت خود آگاه شود و ملک حکومتی خود را ايجاد کند؛ براي اين کار بايد به عالم اجنه و شیاطین نزديک شود و در نهایت آنها را به تسخیر درآورد. همان را که خداوند در قرآن مطرح و مردم را به رعایت تقوا و اطاعت از ولی خود رهنمون می‌کند.

در قسمت دوم فيلم «ملک سليمان» به بررسی وسوسه و جذابیت‌هایی که در گناه وجود دارد، پرداخته می‌شود. حضرت سليمان (ع) ملک خود را اداره مي‌کند؛ اما چون از سوي خداوند اجازه نابودی کامل شیاطین را ندارد، مردم به سراغ آنها می‌روند و طلب سحر و جادو می‌کنند؛ بر اساس نص قرآن در این دوره همه به غير از سليمان نبي (ع) کافر می‌شوند.

در قسمت سوم این فیلم ادامه برپایی ملک هستیم تا جایی که اعمال مثبت انسان به وجوه مادی تبديل و برزخیات کمرنگ می‌شوند و صور مثالی افعال را می‌بینیم. در نهایت فیلم با حضور بلقیس و ایمان آوردن او که نماد ایمان آوردن بشر است، ادامه می‌یابد و با مرگ سلیمان نبی (ع) به پایان می‌رسد.


کد مطلب: 16444

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/16444/تولید-ملک-سلیمان-۲-۳-متوقف

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir