«معراج‌نامه‌های منظوم در ادب فارسی» بازچاپ شد

8 شهريور 1390 ساعت 9:48

کتاب «معراج پيامبر اكرم (ص) و معراج‌نامه‌های منظوم در ادب فارسی» تحقيقی درباره معجزه معراج پيامبر اكرم (ص) است كه در دو بخش تبيين و ارائه می‌شود.


«معراج پيامبر اكرم (ص) و معراج‌نامه‌های منظوم در ادب فارسی» كه چندی پيش به قلم پروين فاتحی به رشته تحرير درآمده بود، از سوی انتشارات علمی و فرهنگی برای دومين‌ بار بازچاپ شد.

كتاب حاضر، تحقيقی درباره معجزه معراج پيامبر اكرم (ص) است كه در دو بخش تبيين و ارائه می‌شود. در بخش نخست، معراج از چندين منظر قرآنی، روايی، عرفانی، هنری و ادبی مورد بررسی قرار گرفته است. بخش دوم نيز قريب به چهل معراج‌نامه ادب فارسی از ديوان‌ها و منظومه‌های شاعران گردآوری كرده است.

تلاش نگارنده بر آن بوده است كه ابيات و شواهدی را كه بر اين واقعه عظيم دلالت دارند، جست‌و‌جو كرده و نيز به ‌طور مختصر به شرح و بسط ابيات با استفاده از شروح ديوان‌ها و مراجعه به فرهنگ‌ها و واژه‌نامه‌های گوناگون بپردازد.

گفتنی است؛ شاعران بسياری اين واقعه را به نظم درآورده‌اند كه هر يك از اين سروده‌ها، با زبانی لطيف و با به كار بردن آرايه‌های لفظی و معنوی اين واقعه عظيم را به تصوير كشيده‌اند. سرآمد همه اين شاعران نظامی است كه با كمك صنايع لفظی و معنوی و با بهره بردن از علم ستاره‌شناسی مراحل عروج پيامبر اكرم (ص) به آسمان را به نظم درآورده است.

دومين چاپ از «معراج پيامبر اكرم (ص) و معراج‌نامه‌های منظوم در ادب فارسی» در هزار نسخه و به قيمت هشت هزار تومان از سوی انتشارات علمی و فرهنگی به چاپ رسيده است.


کد مطلب: 17055

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/17055/معراج-نامه-های-منظوم-ادب-فارسی-بازچاپ

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir