اپرای «عاشورا» در جشنواره جهانی نمایش عروسکی فرانسه حضور می‌یابد

16 شهريور 1390 ساعت 13:43

به گفته غریب‌پور این جشنواره بزرگ‌ترین فستیوال عروسکی دنیاست و شمار شرکت‌کنندگان در این جشنواره قابل قیاس با دیگر جشنواره‌ها نیست.


بهروز غریب‌پور، کارگردان اپرای «عاشورا» گفت: «قرار است در جشنواره عروسکی فرانسه با اپرای عروسکی «عاشورا» حضور پیدا کنیم. این جشنواره از ۱۶ سپتامبر آغاز می‌شود و ما در روزهای ۲۳، ۲۴ و ۲۵ سپتامبر سه اجرا در شهر شارلوویل مزیر فرانسه برگزار می‌کنیم.»

به گفته غریب‌پور این جشنواره بزرگ‌ترین فستیوال عروسکی دنیاست و شمار شرکت‌کنندگان در این جشنواره قابل قیاس با دیگر جشنواره‌ها نیست.

کارگردان اپرای «مولوی» تصریح کرد: «مسئولان برگزارکننده، شرایط خاصی را برای اپرای «عاشورا» از نظر انعکاس مطبوعاتی، برخورد منتقدان و ... فراهم کرده‌اند؛ زیرا آنها معتقدند باید برای این نمایش سنگ‌تمام گذاشت.»

جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی نخستین بار در سال ۱۹۶۱ میلادی توسط ژاک فلیکس افتتاح شده است و هر دوره توسط شرکت‌ها و انستیتوهای شناخته‌شده حمایت و معتبرتر می‌شود. شارلوویل مزیر، شهری کوچک و سردسیر که در منطقه شامپانی- آردن در شمال فرانسه قرار دارد، پایتخت نمایش عروسکی نامیده شده است.

حضور دفتر مرکزی اتحادیه جهانی نمایشگران عروسکی (یونیما)، مدرسه نمایش عروسکی (اِسنام) و جشنواره جهانی نمایش عروسکی که تا سال ۲۰۰۹ سه سالانه بود و از این دوره دو سالانه شده این اعتبار را به شهر کوچک شارلوویل بخشیده است. این جشنواره هر سه سال یکبار با شرکت گروه‌های مختلف نمایشی از سراسر جهان تولید می‌شود.

این جشنواره از ۱۶ تا ۲۵ سپتامبر ۲۰۱۱ در شهر آردن فرانسه برگزار می‌شود.


کد مطلب: 17160

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/17160/اپرای-عاشورا-جشنواره-جهانی-نمایش-عروسکی-فرانسه-حضور-می-یابد

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir