در همایش بزرگ مداحان و شعرای آیینی زنجان عنوان شد؛

باید تعقل در مداحی ها مورد توجه قرار گیرد

30 ارديبهشت 1387 ساعت 16:43

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان با تاکید بر تعقل در مداحی ها گفت: برخی از واقعیت ها باید با عقل جامعه امروزی تطابق داده شوند.


به گزارش خیمه، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان در همایش بزرگ مداحان و شعرای آئینی استان زنجان با تاکید بر لزوم ضابطه مند شدن جامعه مداحان گفت: با حمایت های موسسه دعبل تا کنون 400 تن از مداحان استان از بیمه مداحان استفاده می کنند.

حجت الاسلام علی دشتکی  اظهار داشت: مداحی و عرصه فعالیت در این حوزه تاریخچه بسیار درخشانی است که ستارگانی از جمله دعبل و کمیل در آن درخشیده اند.

حجت الاسلام دشتکی، جایگاه مداحی را به لحاظ ارتباطی که به بحث نبوت و امامت دارد، جایگاهی ویژه برشمرد و افزود: مداحی در هر زمان و به خصوص در عصر کنونی یک ضرورت است و باید به آن به طور جدی پرداخته شود.

وی،با بیان اینکه از کسانی که در بحث معرفت تلاش می کنند باید تجلیل شود خاطرنشان ساخت: گسترش ضابطه مند مداحی یکی از ضروریت هایی که امروز در جامعه احساس می شود و باید بر اساس سیاست های نظام فرهنگی و دینی کشور این امر محقق شود.

دشتکی، رسالت مداحان اهل بیت(ع) را بسیار مهم برشمرد و افزود: معرفی چهره حقیقی امامت و ولایت باید یکی از سیاست های اساسی کانون مداحان استان باشد و در ایام فاطمیه نیز جهت گیری اشعار و مداحی در رابطه با شخصیت این بانوی بزرگوار انجام شود.

وی، رسالت دیگر مداحان را در قبال شهدا دانست و گفت: امروز اگر مداحی رونق یافته به برکت خون شهداست و ما باید به وظایف خود در قبال شهدا عمل کنیم.

حجت الاسلام دشتکی، تعقل در مداحی را جز برنامه های این اداره کل عنوان کرد و گفت: برخی از واقعیت ها باید با عقل جامعه امروزی تطابق داده شوند.

بنا بر گزارش شبستان، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان، ادامه داد: کانون مداحان باید نظام نامه ای با همفکری جامعه مداحان استان تدوین کند و تعلیم و تعلم در جامعه مداحی اهل بیت(ع) یکی از ضروریت هاست که کانون مداحان باید به این نکته توجه جدی داشته باشد.


کد مطلب: 1722

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/1722/باید-تعقل-مداحی-مورد-توجه-قرار-گیرد

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir