«زن مسلمان از دیدگاه غربی» در آلمان منتشر شد

28 شهريور 1390 ساعت 9:51

تصویر غرب از زن مسلمان، که از طریق رسانه‌ها، رمان‌ها و کتاب‌ها، با مدعای علمی بودن عرضه می‌شود، در بخش عظیمی بر انعکاس ارزش‌ها و احساسات غربی بنا نهاده شده است.


کتاب «خیال‌پردازی‌های اروپا؛ زن مسلمان از دیدگاه غربی» تألیف ایرمگارد پین و مارلیس ونر به زبان آلمانی منتشر و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

در این کتاب آمده است: «تصویر غرب از زن مسلمان، که از طریق رسانه‌ها، رمان‌ها و کتاب‌ها، با مدعای علمی بودن عرضه می‌شود، در بخش عظیمی بر انعکاس ارزش‌ها و احساسات غربی بنا نهاده شده است.»

زن مسلمان از این منظر به عنوان موجودی تحت ستم، وابسته، در قید خانواده، بی‌سواد و مرتجع معرفی می‌شود. این کتاب این کلیشه‌ها را به تصویر می‌کشد و چگونگی ترکیب این دیدگاه‌ها، خاستگاه‌های آنها، عملکردها و اینکه چگونه یک چنین برداشت‌هایی سد راه گفتمان و تفکر می‌شوند را شرح می‌دهد.»

بزرگ‌ترین روزنامه خبری آلمان به نام «تاگس سَیتونگ» درباره این کتاب نوشته است: «ایرمگارد پین و مارلیس ونر به موضوع این کتاب از دیدگاه‌های مختلف و با مطرح ساختن برداشت‌های گوناگون و به شکلی جدید نزدیک شده‌اند و تحلیل‌های آنان مدت‌هاست که مصداق دارد.»

چاپ اول کتاب «خیال‌پردازی‌های اروپا؛ زن مسلمان از دیدگاه غربی» به زبان آلمانی، در ۲۶۰ صفحه، از سوی مؤسسه زبان و پژوهش اجتماعی دویسبورگ منتشر شده است.


کد مطلب: 17318

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/17318/زن-مسلمان-دیدگاه-غربی-آلمان-منتشر

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir