مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان:

وظایف شاعران و مداحان انتقال معارف اهل بیت(ع) به مردم است

خبرگزاری شبستان , 22 ارديبهشت 1387 ساعت 18:33

نخستین همایش بزرگ مداحان و شاعران مذهبی با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان و کانون مداحان و شاعران مذهبی در این استان برگزار شد.


به گزارش خیمه ، مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان در این همایش با تبریک ولادت حضرت زینب(س) گفت: به طور یقین این همایش بر مدار محبت و دوستی اهل بیت(ع) تشکیل شده است و تمامی تلاش های ما در این مسیر برای رسیدن به این هدف است.

حجت الاسلام محمدحسین بلک، افزود: شرط اول و مسلم محبت اهل بیت(ع) معرفت و شناخت آنان است و محبت خالی از معرفت صرفاً یک ادعاست و مهم تر از محبت و دوستی با اهل بیت(ع) معرفت و شناخت ما نسبت به آنهاست كه رسالت همه ما و به خصوص شاعران و مداحان اهل بیت(ع) انتقال این معارف به دیگران است.

محمد حسین بلک در ادامه تصریح کرد: در سال های اخیر در سازمان تبلیغات اسلامی و تشکل های دینی نگاه جدیدی به هیئت ها و حسینیه ها شده است و قدم های موثر و نوینی در این زمینه برداشته شده است که از جمله آن شورای هیئت هاي مذهبی و تشکیل کانون مداحان و شاعران مذهبی استان خوزستان است.

صادق آهنگران رییس کانون مداحان و شاعران مذهبی استان خوزستان ضمن معرفی کانون به اهداف آن اشاره کرد و اظهار داشت: تشکیل بانک اطلاعاتی مداحان و شاعران مذهبی و همچنین برگزاری دوره های آموزشی ویژه مداحان توسط کانون مداحان و شاعران مذهبی استان با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان از برنامه های این کانون است.

در ادامه اين مراسم علی اصغر وحیدی معاون معاون سیاسی- اجتماعی استانداری خوزستان نيز با حضور در جمع مداحان و شاعران استان خوزستان گفت: امروزه جایگاه مولدین تبلیغ به خصوص کسانی که از هنر شعر و مداحی استفاده می کنند موثرتر و مهم تر از گذشته است و این هنر ویژگی هایی دارد که بسیار ارزنده است و مهمترین آن انتقال سریع معارف اسلامی است که کار چندین کتاب و جلسه سخنرانی را در قالب یک شعر می توان انجام داد و از طرف دیگر به دلیل بهره گیری از هنر اثرگذار عامل مهمی برای جذب انسانها به سوی معارف دینی و اسلامی است.

وحیدی درادامه از آمادگی مجموعه استانداری خوزستان جهت پیشبرد برنامه های کانون مداحان و شاعران مذهبی استان خوزستان خبر داد و خواستار الگو قرار دادن رهنمود های حکیمانه مقام معظم رهبری جهت نشر و گسترش معارف دینی و اسلامی توسط مداحان و شاعران شد.

بنا بر گزارش شبستان، در پایان این همایش از پیشکسوتان مداح و شاعر اهل بیت عصمت و طهارت (ع) با لوح تقدیر و اعطای کمک هزینه سفر به عتبات عالیات تجلیل شد.


کد مطلب: 1759

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/1759/وظایف-شاعران-مداحان-انتقال-معارف-اهل-بیت-ع-مردم

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir