دفاع وزیر ارشاد از فیلم روز رستاخیزش+ خبر تکمیلی

23 بهمن 1392 ساعت 17:53

بسیاری از علما فیلم‌نامه‌ی آن را تأیید کردند و برخی از مراجع همچون آیت‌الله العظمی سیستانی متن آن را مورد تأیید قرار دادند و نمایندگانش بخشی از هزینه‌های این فیلم را تامین کردند. در واقع هیچ تحریفی در فیلم صورت نگرفته است.


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سؤالی درباره‌ی برخی انتقادها نسبت به انتخاب فیلم «رستاخیز» در مراسم اختتامیه‌ی جشنواره‌ی فیلم فجر اظهار کرد: من این فیلم را خودم دیدم و از ۹ سال قبل در جریان آن بودم. این فیلمنامه که در رابطه با حماسه‌ی عاشوراست با بسیاری از شخصیت‌های دینی و حوزوی هماهنگ شده و از نظر تاریخی مشکلی در آن وجود ندارد و کاملا منطبق با تاریخ صحیح عاشورا تدوین شده است.

او افزود: بسیاری از علما فیلم‌نامه‌ی آن را تأیید کردند و برخی از مراجع همچون آیت‌الله العظمی سیستانی متن آن را مورد تأیید قرار دادند و نمایندگانش بخشی از هزینه‌های این فیلم را تامین کردند. در واقع هیچ تحریفی در فیلم صورت نگرفته است.

وزیر ارشاد خاطرنشان کرد: این فیلم از جمله فیلم‌هایی بود که بسیاری از جوایز را در جشنواره درو کرد. ضمن این که بخشی از بودجه‌ی آن توسط شیعیان خارج از کشور تأمین شده است، بخشی از آن را وکلای آیت‌الله سیستانی تأمین کردند و بخشی از آن را تهیه‌کننده‌ی فیلم در داخل تأمین کرد. مجموعا این فیلم، فیلم خوبی بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در عین حال اظهار کرد: ممکن است اگر من هم با کارگردان این فیلم صحبت کنم به او بگویم که اشکالاتی وجود داشته و می‌توانستند بهتر از این واقعیات را نشان دهند، چنان‌چه باید گفت نکته‌های لطیفی در تاریخ عاشورا همچون وضعیت زنان و کودکان در خیمه‌ها و حالت لطف و محبت اباعبدالله (ع) و برخی تصاویر همچون فداکاری ها و اظهارات حضرت زینب (س) وجود دارد که در این فیلم دیده نمی‌شود. البته من در این‌باره صحبت کردم و به من گفته شده که خیلی از صحنه‌ها فیلم‌برداری شده بود، اما به خاطر طولانی شدن مجبور بودند بخش‌هایی از آن را حذف کنند و اگر بعدا این فیلم به صورت سریال دربیاید، نقیصه‌هایش مرتفع می‌شود.

جنتی تأکید کرد:‌ درواقع نمی‌شود گفت که این فیلم بی‌نقص بوده، اما در مجموع هیأت داوران که شامل شخصیت‌های برجسته هستند این فیلم را انتخاب کردند.

خبر تکمیلی :

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص اخبار منتشره در مورد فیلم رستاخیز مطلبی را که توسط بعضی خبرگزاری ها از قول علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نقل شده، تکذیب کرد.

در خبر روابط عمومی وزارت ارشاد آمده است: مطالبی از قول وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی جناب آقای جنتی، توسط خبرگزاری ها نقل شده که از آن سخنان، سرمایه گذاری مستقیم تعدادی از مراجع عظیم الشان تقلید در ساخت فیلم «رستاخیز» و نظارت بر مراحل تحقیق و نگارش فیلم نامه برداشت شده است. بدین وسیله خبر فوق تصحیح و نقش مراجع عظیم الشان به شیوه یاد شده تکذیب می گردد.

[مجموعه مطالب درباره روز رستاخیز را اینجا بخوانید]


کد مطلب: 17592

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/17592/دفاع-وزیر-ارشاد-فیلم-روز-رستاخیزش-خبر-تکمیلی

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir