با انتشار فراخوانی، ساماندهي هيات‌هاي مذهبي در كرج آغاز شد

9 ارديبهشت 1387 ساعت 14:56

اداره‌هاي تبليغات اسلامي جنوب و شمال كرج همزمان با انتشار فراخواني در هفته جاري، ساماندهي هيات‌هاي مذهبي اين شهرستان را آغاز كردند.


به گزارش خیمه، رييس اداره تبليغات اسلامي جنوب كرج گفت: تمديد و صدور مجوز براي فعاليت هيات‌هاي مذهبي و رسيدگي به پرونده بعضي از اين هيات‌ها از جمله هدفهاي اجراي اين طرح است.

حجت‌الاسلام والمسلمين علي‌اصغر قرباني محلاتي افزود: افزوده شدن برخي نكات در مجوزهاي جديد و تاكيد بر رعايت دقيق آنها توسط مسوولان و دست‌اندركاران هياتهاي مذهبي از ديگر هدفهاي اجراي اين طرح است.

وي يادآور شد: اين هيات‌ها تا اول شهريور ماه سال جاري مهلت دارند مجوزهاي قديمي خود را به شوراي هيات‌هاي مذهبي اين شهرستان تحويل دهند.

قرباني محلاتي، نقش هيات‌هاي مذهبي را بخصوص در شكل‌دهي روحيه معنوي جوانان و نوجوانان بسيار حائز اهميت دانست و گفت: اين هيات‌ها با پيروي از سيره و منش ائمه مي‌توانند ارزشهاي ديني را به جامعه بخصوص نسل آينده‌ساز انتقال دهند.

وي افزود: اجراي درست و اصولي برنامه‌هاي مذهبي در آيين‌هاي مختلف مي‌تواند در جلوگيري از انحرافات و اعمال خرافي بسيار موثر واقع شود. 

بنا بر گزارش ایرنا، اكنون يك هزار و ‪ ۴۸۰‬هيات مذهبي در شهرستان كرج فعال هستند كه حدود ‪ ۸۰۰‬هيات مربوط به جنوب شهرستان كرج و بقيه در شمال اين شهرستان فعاليت دارند.


کد مطلب: 1763

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/1763/انتشار-فراخوانی-ساماندهي-هيات-هاي-مذهبي-كرج-آغاز

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir