تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۴۳
۰
کد مطلب : ۱۷۶۴۲
اعتراض مراجع تقلید به قداست‌شکنی در فیلم رستاخیز

عبور از خط قرمز

عبور از خط قرمز
پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی نامه این مرجع تقلید خطاب به رئیس سازمان سینمایی کشور را درباره فیلم «رستاخیز» منتشر کرد. پس از استفتای جمع کثیری از مومنان و مقلدان از معظم‌له درباره فیلم رستاخیز و نمایش چهره تعدادی از شهدای کربلا در آن، معظم‌له نامه‌ای به ریاست سازمان سینمایی کشوری ارسال کرد که در ذیل برای اطلاع عموم ارائه می‌شود.

[درباره فیلم روز رستاخیز ]
[مجموعه مطالب در باره فیلم روز رستاخیز را اینجا بخوانید]

ریاست محترم سازمان سینمایی کشور جناب مستطاب آقای ایوبی
با اهدای سلام و تحیت؛
عده قابل توجهی به دفتر ما شکایت کرده‌اند که چرا در فیلم رستاخیز چهره حضرت قمر بنی هاشم و جمعی دیگر از شهدای کربلا(ع) به طور مشخص نشان داده شده و می‌دانیم این کار آثار نامطلوبی دارد و نیز به بعضی از وقایع تاریخی آن ایراد کرده‌اند. آیا بنا بر این است که سازمان سینمایی قداست مقدسات را بشکند و از خطوط قرمز بگذرد!

نظر آیت‌الله نوری‌همدانی درباره نمایش چهره حضرت ابوالفضل(ع) در فیلم رستاخیز به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله حسین نوری‌همدانی از مراجع تقلید در پاسخ به یک استفتا نظر خود را درباره نمایش چهره حضرت ابوالفضل(ع) اعلام کرد.

این مرجع تقلید در پاسخ به استفتای جمعی از متدینان مبنی بر نمایش چهره حضرت ابوالفضل‌العباس(ع) و‌حضرت علی‌اکبر(ع) در فیلم سینمایی رستاخیز، این اقدام را جایز ندانست.
حضرت آیت‌الله نوری‌همدانی تاکید کرد: چهره هر کدام از این شخصیت‌های بزرگ نباید پخش شود و باید قداست این جایگاه‌ها و شخصیت‌ها حفظ شود. گفتنی است، شمار دیگری از مراجع تقلید و علما نیز نمایش چهره ائمه اهل‌بیت(ع)، حضرت ابوالفضل(ع) و دیگر شهدای کربلا را در فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی جایز ندانسته‌اند.
مرجع : وطن امروز
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما