تاریخ انتشار
يکشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۵۱
۰
کد مطلب : ۱۷۶۹۱

واکنش مجتبی راعی به حواشی «رستاخیز» / «فرهنگ را از امواج سیاسی دور کنیم»

واکنش مجتبی راعی به حواشی «رستاخیز» / «فرهنگ را از امواج سیاسی دور کنیم»
مجتبی راعی گفت:آقای احمدرضا درویش می‌توانست به جای ۱۰ سال دنبال ساخت «رستاخیز» رفتن، پنج فیلم دختر و پسری خوب بسازد و هیچکس هم به آن معترض نمی‌شد.

[درباره فیلم رستاخیز]
[مجموعه مطالب درباره فیلم رستاخیز را اینجا بخوانید]

این کارگردان و داور جشنواره‌ی فیلم فجر ادامه داد: به نظرم کسی که ۱۰ سال برای ساخت فیلمی درباره‌ی امام حسین(ع) زمان می‌گذارد باید به آن احترام گذاشت. من ۱۰ سال فکر کردم که درباره‌ی بعثت پیامبر فیلم بسازم که اگر قرار است، این صحبت‌ها بوجود بیاید آیا باید آن را بسازم یا اینکه بهتر است فیلمی درباره‌ی دختر و پسری بسازم؟!

کارگردان «ترنج» گفت: در قسمتی که مربوط به چهره مقدسات است حرفهای بسیار جدی دارم. عده‌ای نمی‌توانند همین‌جور وارد مباحثی شوند که مقداری رنگ و بوی سیاسی هم پیدا کند. به نظرم به نفع فرهنگ کشور است که فرهنگ را از امواج سیاسی دور کنیم، بنشینم خارج از دیدگاه‌های سیاسی درباره‌ی آن منصفانه صحبت کنیم و راه حل پیدا کنیم.

راعی گفت: نشان دادن معصوین بحث جدی دارد و خوب است کسانی که با این موضوع موافق یا مخالف هستند حرف‌های ما را بشنوند. معروف است که هنگامی که فردی برای دیدن پیامبر می آمده، او را نمی‌شناخته و دیگران باید با دست او را نشان می‌داند حالا اگر ما بخواهیم این صحنه را به تصویر بکشیم و نوری را بر سر پیامبر بگذاریم، هنگامی که فرد سراغ پیامبر را می‌گیرد، تماشاگر به راحتی می‌تواند تشخیص بدهد که کدام پیامبر است! ما این صحنه را چطور می‌توانیم بسازیم؟ باید از هر تجربه‌ای استفاده شود تا مشکلاتمان را برای داشتن فیلم مذهبی حل کنیم.
مرجع : ایسنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما