تاریخ انتشار
يکشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۵۷
۰
کد مطلب : ۱۷۶۹۲

خوزستان با داشتن ۵۷۰۰ حسینیه و ۴۰۰۰ مداح پایتخت تشکل های دینی و مراکز فرهنگی است

خوزستان با داشتن ۵۷۰۰ حسینیه و ۴۰۰۰ مداح پایتخت تشکل های دینی و مراکز فرهنگی است
به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از باغملک نیوز، رضا معممی مقدم مدیر کل تشکل های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت : استان خوزستان را به دلیل داشتن ۵۷۰۰ حسینیه و ۴۰۰۰ مداح و ذاکر و ستایشگر پایتخت تشکل های دینی و مراکز فرهنگی کشور می دانم.

معممی مقدم گفت : حوزه ی مباحث و مسائل آئینی و مناسکی در استان خوزستان از یک رفعت خوبی برخوردار است و آسیب ها و ناهنجاری های عزاداری در خوزستان بروز و ظهور خاصی را ندارند.

وی عنوان کرد : جلسات و مجالسی که در استان خوزستان بر پا می شوند و در تراز ملی در حال انجام است و کارهای فرهنگی که در استان انجام می شود به برکت مدیریت هوشمندانه حضرت آیت الله جزایری نماینده محترم ولی فقیه است.

مقدم با اشاره به اینکه افزایش و ارتقاء معرفت دینی در هیئات مذهبی و کانون های فرهنگی خوزستان مشهود است، افزود : این حرکت رو به رشد در کانون های فرهنگی و مردمی با رویکرد تخصصی بسیار خوب و مبارک است.

مدیر کل تشکل های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور تأکید کرد : مراسم آئینی در شهرستان باغملک مثل هوای آن صاف و بی ابر، بی غبار و بدون حاشیه یا کم حاشیه است.

معممی مقدم اضافه کرد : کارهای فرهنگی در استان خوزستان و به تبع در باغملک قابل بهره برداری و تعمیم دادن در ساحت ملی است.

وی با اشاره به اینکه تنوع عزاداری به معنای آسیب عزاداری نیست، اظهار داشت : فرهنگ های مردم و قومیت های مختلف هویت هایی را ایجاد کرده که عزاداری ها هم بر گرفته از هویت افراد است پس الزاماً اگر تنوعی در مباحث عزاداری بین هیئات مذهبی وجود دارد نباید به آسیب عزاداری تعریف شود.

معممی مقدم تصریح کرد : هر مکانی که برای تبلیغ فرهنگ شیعی و ائمه (ع) شکل گرفته، حتما باید از آنها مراقبت و محافظت کنیم تا آسیب نبینند.

وی به چالش های پیش روی تشکل های دینی اشاره کرد و گفت : کادر سازی نیروی جوان و باور داشتن به جوانان و توجه داشتن به نیروی انسانی جوان یکی از چالش هایی است که می توان با رعایت آن این حوزه را مصون داشت.

مقدم افزود : سیاست اصلی ما در سال ۹۳ برای هیئات، تقویت ارکان هیئات و برگزاری اردو های آموزشی و تخصصی و میان تخصصی برای اعضا و مسئولین آنها است.

مدیر کل تشکل های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور خاطر نشان کرد: تلاش داریم کانون ها فرهنگی را به سمت مبارزه با جنگ نرم، عرفان های نوظهور و تقویت حجاب و عفاف ببریم.
مرجع : دانا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما