تاریخ انتشار
يکشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۱۶
۰
کد مطلب : ۱۷۷۰۱

ضرورت تحقق فرایند اهداف کلی ستاد شئون فرهنگی به‌ عنوان نیاز اساسی تشکل های دینی

ضرورت تحقق فرایند اهداف کلی ستاد شئون فرهنگی به‌ عنوان نیاز اساسی تشکل های دینی
به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان تهران، حبیب جمشیدی، مسئول روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی شهریار با اعلام این خبرگفت: تحقق یافتن، فرایند اجرای، اهداف کلی، ستاد ساماندهی شئون فرهنگی، به‌عنوان نیازاساسی تشکل های دینی به اجرا گذاشته خواهد شد.


جمشیدی، کارشناش تشکل های دینی وانجمن های اسلامی گفت: محتوا بخشیدن به محافل و مجالس هیئات مذهبی در مراسم اعیاد و وفات ائمه معصومین (علیهم السلام) و ضرورت ارتقاء بخشیدن به بصیرت، توانائی، اقشار تاثیر گذارجامعه، به‌ویژه مدیران هیئات مذهبی، درمقابله با تحریفات و اکاذیب موجود، از ضرورت های مهم تحقق بخشیدن به اولویت های اهداف بلند، سیاست های کلی، ستاد ساماندهی شئون فرهنگی است.
جمشیدی تصریح کرد: نظربه ضرورت توجه و اهتمام به اندیشه‌های والای امام راحل، و رهنمودهای ارزشمند مقام معظم رهبری، در خصوص اهمیت برپائی آئین عزاداری خاندان پاک عصمت و طهارت به شکل سنتی، وظیفه، دایرکنندگان و برنامه ریزان هیئات مذهبی، بیش از پیش در مراسم مذهبی، سنگین تر خواهد بود، ازطرف دیگر، متولیان امور فرهنگی و مذهبی کشور هم، باید در اجرای سیاست های کلی ستاد ساماندهی شئون فرهنگی، زمینه را بیش از پیش فراهم نمایند.

جمشیدی  صیانت از ارزش های ماندگار، تاریخ تشیع، که برگرفته از، روش‌های اصیل و سنتی عزاداری اهل بیت (ع) است، بررسی راهکارهای پایدار، تقویت و توسعه آن برحسب روح حماسی و توجه به گرایش های بروز نسل جوان را، از دیگر اهداف ستاد ساماندهی شئون فرهنگی دانست.

جمشیدی با اشاره به برخی سبک های جدید در اشعار برخی مداحان و شاعران ظاهرنما، نوآوری در عزاداری ها و ارائه سبک های جدید بی پایه و اساس، را از معضلات فعلی سنت عزاداری دانست و اصلاح امور با توجه به ریشه های غنی و پرمحتوا و گرانبهای کلام خدا در قرآن و احادیث و روایات ائمه معصومین (ع)، را با هدف کیفیت بخشیدن آن، از سوی مدیران هیئات مذهبی، مبلغین، مادحین و رابطین فرهنگی که به‌عنوان ارکان اصلی، هیئت مذهبی، محسوب می شوند، ضروری دانست.


ایشان زدودن خرافات و انحرافات پدید آمده، رفتارهای موهن و خلاف موازین در برخی از مراسمات را، از اصل عزاداری، که امروزه به‌عنوان خوراک تبلیغاتی رسانه های خود فروخته غربی تبدیل شده، حائز اهمیت خواند.

جمشیدی کارشناس تشکل های دینی تصریح کرد: برگزاری دوره های آموزشی و کارگاهی ویژه مدیران هیئات مذهبی اعم از سخنرانان و مداحان و مربیان قرآنی ، بهترین روش برای مقابله با تبلیغات سوء دشمنان است.

وی افزود: ایجاد سازو کارهای مناسب جهت ساماندهی هیأت‌های مذهبی، آموزش مداحان، و تهیه و ارسال بسته های فرهنگی و تبلیغی، اولویت دیگر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی است، که باید سازکار، این امر مهم، از سوی متصدیان امور فرهنگی فراهم گردد.

جمشیدی افزود: فراهم کردن زمینه تجلیل از خادمان فرهنگ عاشورایی، اعم از سخنرانان برتر، مداحان و پیرغلامان پیشکسوت، شاعران، نویسندگان توانمند و مدیران محوری و فعال هیأت‌های مذهبی، روشی دیگری از رشد و بالندگی، متولیان هیئات مذهبی محسوب می‌شود، که باید برای قدر شناسی از گذشته گان و امید دادن به آینده گان تحقق یابد.
جمشیدی در پایان این گزارش خبری عنوان کرد: امروز ظرفیت و توانمندی، اقشار تاثیرگذار تشکل های دینی، برای پیشبرد اهداف بلند نظام مقدس جمهوری اسلامی، از هر جهت مهیاست، صرفا باید سازکار اجرائی آن، از سوی مدیران برنامه ریز، در امور فرهنگی ابلاغ شود.
مرجع : سازمان تبلیغات اسلامی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما