نشانه‌نوشته فیلم «محمد(ص)» باید کاری فاخر و در شأن فیلم باشد

ایکنا , 4 اسفند 1392 ساعت 12:03

یک استاد خوشنویسی با بیان اینکه فیلم «محمد(ص)» اثری فاخر است، گفت: «نشانه‌نوشته» این فیلم هم باید اثری فاخر باشد و بر همین اساس بنا شد تا جشنواره نشانه‌نوشته پیامبر اکرم(ص) به شکل بین‌المللی برگزار شود.


جلیل رسولی، خوشنویس با اشاره به تأثیر فیلم محمد (ص) ساخته مجید مجیدی اظهار کرد: ساخت فیلمی درباره شخصیت پیامبر(ص) اسلام بسیار مهم است و از آنجا که دقایقی از این فیلم را دیدم، اثری قابل توجه از تمامی ابعاد هنری به نظرم آمد، لذا عنوان فیلم و نشانه‌نوشته آن هم باید اثری فاخر باشد و بر همین اساس بنا شد تا جشنواره نشانه‌نوشته پیامبر اکرم (ص) به شکل بین‌المللی برگزار شود تا طراحان جهانی نیز بتوانند در این راستا به ارائه اثر بپردازند.

وی افزود: ساخت فیلم محمد(ص) جنب و جوشی را در کشورهای اسلامی ایجاد خواهد کرد و موجی را پدید می‌آورد، زیرا فیلمی در حد جهانی و توسط کارگردان جهانی همچون مجید مجیدی ساخته شده تا به ابعاد پنهان زندگی آخرین رسول خدا بپردازد. فکر می‌کنم نشانه‌نوشته این فیلم نیز در میان طراحان مسلمان هیجانی را ایجاد خواهد کرد.

تعامل هنر گرافیک و سینما

این استاد خوشنویسی با اشاره به تعامل هنر گرافیک و سینما گفت: هنرها همواره به هم پیوسته هستند و مانند دانه‌های یک تسبیح یکدیگر را کامل می‌کنند، زیرا ذات هنر یکی است. به نظرم نشانه‌نوشته فیلم محمد (ص)، مثل شناسنامه این اثر است و باید در سطح کیفی این فیلم باشد.

وی ادامه داد: نباید فراموش کنیم که این کار بسیار سخت است و باید اثری ارائه شود که بتواند تمام ماهیت فیلم را در خود داشته باشد. البته من در جلسه‌ای هم که داشتیم، اشاره کردم که شاید در میان اساتید که به این جشنواره آثار خواهند فرستاد، یک هنرمند جوان بتواند از عهده این کار برآید.

رسولی با اشاره به اینکه اتودهایی در این زمینه داشته است، بیان کرد: چند اتود برای نشانه‌نوشته محمد رسول‌الله (ص) داشتم و بر همین اساس فکر می‌کنم نوشتن این کلمه که هم بتواند فاخر باشد و هم رنگ و بوی فیلم و زندگی پیامبر(ص) را در خود داشته باشد، بسیار سخت است.

خرید آثار جشنواره پیامبر اعظم(ص) توسط شهرداری

این هنرمند در پایان اظهار کرد: اینکه قرار است آثار برگزیده این جشنواره توسط سازمان زیباسازی شهرداری تهران در قالب اقلام تبلیغات فرهنگی در شهر نصب شود تا هنر به همراه معنویت در جامعه مستتر شود، اقدام شایسته‌ای است و می‌تواند انگیزش بیشتری برای هنرمندان برای حضور در جشنواره داشته باشد.

یادآور ﻧﺨﺴﺘﯿﻦ ﺟﺸﻨﻮاره ﺑﯿﻦ‌اﻟﻤﻠﻠﯽ ﭘﯿﺎﻣﺒﺮ اﮐﺮم (ص) ﺑﺎ ﻣﻮﺿﻮع ﻃﺮاﺣﯽ ﻧﺸﺎﻧﻪ ﻧﻮﺷﺘﻪ (ﻟﻮﮔﻮﺗﺎﯾﭗ/logotype) «ﻣﺤﻤﺪ (رﺳﻮل الله)» ﺑﺮﮔﺰار ﻣﯽ‌شود. این جشنواره به ریاست ﻣﺠﯿﺪ ﻣﺠﯿﺪی و به دبیری اﺑﺮاﻫﯿﻢ ﺣﻘﯿﻘﯽ برگزار می‌شود. اﺑﺮاﻫﯿﻢ ﺣﻘﯿﻘﯽ، ﺻﺪاﻗﺖ ﺟﺒﺎری، ﺟﻠﯿﻞ رﺳﻮﻟﯽ، ﺣﺒﯿﺐ اﷲ ﺻﺎدﻗﯽ، ﻣﺴﻌﻮد ﻧﺠﺎﺑﺘﯽ، ﺻﺎدق ﻗﺮه ﻣﺼﻄﻔﯽ از ﺗﺮﮐﯿﻪ و ﻣﺄﻣﻮن ﺳﮑﺎل از آﻣﺮﯾﮑﺎ نیز هیئت داوران این رویداد هنری هستند.


کد مطلب: 17705

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/17705/نشانه-نوشته-فیلم-محمد-ص-باید-کاری-فاخر-شأن-باشد

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir