چاپ دوم کتاب «مباحثی پیرامون عزاداری» منتشر می شود

رسا , 5 اسفند 1392 ساعت 10:06

چاپ دوم کتاب «مباحثی پیرامون عزاداری» از سوی انتشارات سوره‌ مهر با همکاری معاونت پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی منتشر خواهد شد.


چاپ دوم کتاب «مباحثی پیرامون عزاداری» نوشته‌ «بهاء‌الدین قهرمانی‌نژاد»، با همکاری معاونت پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی و به کوشش انتشارات سوره‌ی مهر منتشر خواهد شد.

این کتاب از ۵ بخش تاریخچه، کربلا، ایرانیان و اهل بیت علیه السلام، مروری گذرا بر عزاداری در ایران و آسیب‌شناسی تشکیل شده است که مجموع این ۵ بخش ۱۴ فصل با عناوین پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم و عزاداری، پیشینه‌ی عزاداری در اسلام، ‌جلوه‌های پیام‌رسانی، اجتماعات در تکایا و جنبش‌ها، خرافه‌ستیزی، قیام‌ها و بزرگ‌داشت‌ها، پرچم‌های سیاه را شامل شده است.

گفتنی است، شناخت از تاریخ عزاداری در اسلام و ایران، آموزه‌های آن، تاثیرات ـ به‌ویژه تأکید بر آفات خرافه و تحریف‌های موجود ـ و هم‌چنین بررسی فتاوای علمای بیدار شیعه درباره‌ی این برنامه‌ی مهم، مورد نظر این نوشتار بوده است.

در بخش از کتاب آمده است: مسلما و در طول زندگی و مجاهدات انبیا و مسائلی که در جنگها و نبردهای بی‌امان پیش آمده، لزوم بزرگداشت یاد شهدا و کشتگان طریق حقیقت و عدالت بارها انفاق افتاده است که آیات قرآن و روایات ماثور از پیشوایان گویای روشن آن است.

لازم به ذکر است این کتاب با ۱۱۶ صفحه ودر قطع رقعی بزودی توسط سوره مهر به چاپ دوم می‌رسد


کد مطلب: 17725

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/17725/چاپ-دوم-کتاب-مباحثی-پیرامون-عزاداری-منتشر-می-شود

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir