حضور یک مداح یا شاعر آیینی در هر کاروان راهیان نور

خبرگزاری بسیج , 6 اسفند 1392 ساعت 9:43

جانشین سازمان بسیج مداحان گفت: حضور یک مداح و یک شاعر آیینی در هر کاروان اعزامی به مناطق عملیاتی دفاع مقدس از برنامه های نوروز امسال است.


احد امیری جانشین سازمان بسیج مداحان با بیان اینکه راهیان نور یک فرهنگ ناب و سرشار از آموزه های دینی و فرهنگی است، افزود: خروجی اردوهای راهیان نور انسان‌هایی خداجو، انقلابی و مستحکم هستند و یکی از اهداف اصلی برگزاری چنین اردو هایی تربیت این افراد در جامعه است.

وی با اشاره به ترویج فرهنگ مقاومت در اردو های راهیان نور خاطرنشان کرد: امروزه استکبار جهانی سعی دارد تا فرهنگ مقاومت در کشور ما را از بین ببرد؛ آن ها ایستادگی و ایثار مردم ایران در هشت سال دفاع مقدس را دیده اند، اردوهای راهیان نور حرکتی است در جهت یادآوری استقامت مردم کشورمان و ترویج فرهنگ مقاومت در نسل های جدید است.

جانشین سازمان بسیج مداحان اظهار کرد: پس از سفر به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس و آشنایی با سبک زندگی شهدا، تحولی در روحیات جوانان ما به وجود می آید و به نوعی اردو های راهیان نور یک خوراک فرهنگی برای نسل های جدید انقلاب محسوب می شوند.

وی دفاع مقدس را یک دانشگاه عظیم دانست و گفت: راهیان نور یک ترم فشرده در این دانشگاه بزرگ است، راهیان نور یک سفر تربیتی است که شکل دهنده شخصیت واقعی جوانان است، این اردو ها به بسیاری از شبهات وارد شده به جمهوی اسلامی ایران پاسخ می دهد.

امیری با دعوت از جوانان و نوجوانان برای حضور در این عملیات فرهنگی، اظهار کرد: سازمان بسیج مداحان با سازماندهی قشر مداح و مدیران هیأت مذهبی در این عملیات بزرگ فرهنگی شرکت خواهد کرد.

وی با اشاره به نقش تأثیر گذار مداحان اهل بیت در این اردو ها افزود: در نظر داریم یک مداح و یک شاعر آیینی در هر کاروان اعزامی به مناطق عملیاتی دفاع مقدس حضور داشته باشند و بر همین اساس سازمان بسیج مداحان دوره آموزشی فشرده ای را برای این مداحان در اواخر بهمن ماه برگزار کرد که در نهایت حدود ۱۷۰۰ نفر را به مناطق اعزام خواهند شد..

جانشین سازمان بسیج مداحان در پایان بیان کرد: استقبال بی نظیر مداحان در راهیان نور امسال بیانگر افزایش بصیرت در این قشر است و امیدوارم که حضور این افراد در اردو ها بتواند تأثیرات قابل توجهی در جوانان داشته باشد.


کد مطلب: 17738

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/17738/حضور-یک-مداح-یا-شاعر-آیینی-کاروان-راهیان-نور

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir