تاریخ انتشار
شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۲۹
۰
کد مطلب : ۱۷۷۷۵

آیین نامه تشکیل شورای حل اختلاف هیئت ها به مراکز استان ها ابلاغ شده است

آیین نامه تشکیل شورای حل اختلاف هیئت ها به مراکز استان ها ابلاغ شده است
به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی همدان، معاون تشکل های دینی سازمان تبلیغات اسلامی کشور در نشست با روسای شورای هیئات مذهبی استان همدان با تاکید بر لزوم سرمایه گذاری بر روی قشر جوان در هیئات مذهبی، اظهار داشت: در ستاد ساماندهی تشکل های مذهبی به دنبال رواج نذر فرهنگی در کشور هستیم.

وی با تاکید برلزوم رواج نذر فرهنگی در موارد متعدد چون تبلیغات افزود: آیین نامه تشکیل شورای حل اختلاف هیئت ها به مراکز استان ها ابلاغ شده است و با ایجاد آنها سعی در رفع مشکلات در داخل بدنه هیئتی ها داریم تا مشکلات به سیستم قضایی کشیده نشود.

سیروس ادامه داد: در پیگیری گسترش انجمن های اسلامی منع قانونی نداریم اما با توجه به سابقه فعالیت این تشکل ها در اوایل انقلاب اسلامی و وارد شدن به امور سیاسی استقبال چندانی از این گروهها نمی شود.

وی با تاکید براینکه سال آینده باید به احیا انجمن های اسلامی پرداخته شود، بیان داشت: وجود انجمن های اسلامی در کارخانجات می تواند به بالا رفتن راندمان کاری و کاهش جرایم منجر شود.

معاون اداره کل تشکلهای دینی سازمان تبلیغات اسلامی اظهار داشت: فعالیت کانون های فرهنگی مساجد زیر نظر وزارت ارشاد اسلامی، فعالیت کانون های دینی را تحت شعاع قرارداده است اما می توان با تخصصی کردن این مجموعه ها فعالیت های آنها را از کانون های فرهنگی مساجد تشخیص داد.

حسام سیروس، همچنین از اجرای طرح جدید رابط فرهنگی، برای هیئات مذهبی خبر داد و عنوان کرد: هیئات مذهبی باید به سمت فعالیت های فرهنگی پیش بروند و چون غالبا رئیس و دست اندرکاران یک هیئت، صبغه یا علاقه فرهنگی ندارند، یک رابط فرهنگی جوان، علاقمند و فعال، می تواند انجام امور فرهنگی در هیئت مذهبی خود را پیگیری کند.
مرجع : سازمان تبلیغات اسلامی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما