تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۳۹
۰
کد مطلب : ۱۷۷۹۰

حجت‌الاسلام سعیدی: امروزه به دلیل تجمل‌گرایی به سیره ائمه اطهار(ع) عمل نمی‌شود

حجت‌الاسلام سعیدی: امروزه به دلیل تجمل‌گرایی به سیره ائمه اطهار(ع) عمل نمی‌شود
حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد سعیدی روز گذشته در جمع مدیرکل و مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم با اشاره به جایگاه بالای شهدا در نزد خداوند و پیامبر اکرم(ص) اظهار کرد: یکی از مهمترین نکاتی که در رابطه با خانواده شهدا باید مورد توجه قرار گیرد تأسی به سیره پیامبر اکرم(ص) است.

او با بیان اینکه عمل بر اساس سیره اهل بیت(ع) یکی از مناسب‌ترین راهکارها برای زندگی بهتر است عنوان داشت: حضرت محمد(ص) پس از شهادت جعفر بن ابیطالب(ع) به سرعت خودشان را به خانه او رساندند و بر سر فرزندان یتیمش دست نوازش و محبت کشیدند.

تولیت آستان مقدس فاطمه معصومه(س) ادامه داد: پیامبر اکرم(ص)خانواده خویش را نیز برای همدردی به خانه این شهید فرستادند و دستور دادند تا سه روز برای عزاداران غذا بفرستند؛ این شیوه باید از سوی بنیاد شهید و تمام کسانی که مسئولیت رسیدگی به خانواده شهدا را دارند مورد توجه قرار گیرد.

او با بیان اینکه امروزه به دلیل تجمل‌گرایی به سیره ائمه اطهار(ع) عمل نمی‌شود گفت: امروزه مشاهده می‌کنیم برخی افراد حاضرند فرش زیر پایشان را بفروشند تا بتوانند مراسم عزاداری آبرومندی برگزار کنند در حالیکه این کار اشتباه است.

سعیدی در ادامه به انتصاب سردار هاشمی به مدیریت کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم اشاره کرد و عنوان داشت: بر تن کردن ردای خدمت به شهر کریمه اهل بیت(ع) افتخار بزرگی است که باید قدر آن را بدانید.

او در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت دوری از کینه و عداوت اشاره کرد و گفت: زیر سوال بردن خدمات گذشتگان پس از پذیرفتن مسئولیت‌های جدید کاری اشتباه است و به همین ترتیب مناسب نیست اقدامات دولت‌های قبلی را نیز انکار و چهره‌شان را تخریب کنیم.

تولیت آستان مقدس فاطمه معصومه(س) افزود: ولی فقیه در کشور ما در رأس امور است و هر دولتی برای انجام کارهایش باید از دستورات ایشان پیروی کند؛ حرکت خودسرانه در نظام جمهوری اسلامی معنایی ندارد.

او با تاکید بر پرهیز از تخریب چهره و زیر سوال بردن اقدامات مثبت اشخاصی که با رأی مردم در منصبی قرار گرفته‌اند گفت: اگر این کار صورت بگیرد اشخاص آبرودار، معتبر و شایسته به دلیل اینکه تخریب شخصیتی می‌شوند پا به میدان نمی‌گذارند؛ رهبر معظم انقلاب نیز بارها تاکید فرموده‌اند که با استفاده از تریبونی که در اختیارمان گذاشته شده به تخریب دیگران نپردازیم.

سعیدی با بیان اینکه تک تک رفتارها و عملکردهای هر شخص مسئول شاید درست و صحیح نباشد عنوان داشت: با این حال اگر از تریبون‌های رسمی به نقد همه کارهای دیگران بپردازیم آنگاه آنها دلسرد می‌شوند بنابراین نقد خصوصی در برخی موارد کاربرد بیشتری خواهد داشت.

امام جمعه قم در خاتمه به اهمیت قبول مسئولیت در قم اشاره و ابراز کرد: این امر علاوه بر افتخار و برکتی که دارد رسالت سنگینی را هم بر دوش انسان می‌گذارد بنابراین استفاده بهینه از آن می‌تواند خیر دنیا و آخرت را به ارمغان بیاورد.
مرجع : شفقنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما