تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۳۷
۰
کد مطلب : ۱۷۸۰۰

مناسبت های ملی و مذهبی ظرفیتی برای نشاط معنوی جامعه است

مناسبت های ملی و مذهبی ظرفیتی برای نشاط معنوی جامعه است
به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی همدان، حجت‌الاسلام علی دشتکی در ستاد ساماندهی شورای فرهنگی در مناسبت های مذهبی با بیان اینکه براساس قانون و مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی این ستاد متولی برنامه ریزی، نظارت و رصد امور در مناسبت های مذهبی است، اظهار داشت: این وظیفه به علت اهمیت موضوع بر عهده دستگاه هایی گذاشته شده که فعال هستند.

وی با بیان اینکه تنها تمایزی که نظام جمهوری اسلامی با سایر نظام ها دارد تمایز فرهنگی است، عنوان کرد: اگر امروزه جبهه استکبار با جمهوری اسلامی سر جنگ دارد تنها به علت تاثیر گذاری فرهنگی این نظام چه در داخل و چه در خارج کشور است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان با بیان اینکه جمهوری اسلامی به لحاظ ماهیت فرهنگی از یک تاثیر گذاری وی‍ژه و منحصر به فردی برخوردار است، ادامه داد: این ماهیت نظام جمهوری اسلامی منجر به خطر افتادن منافع استکبار می‌شود و هر روز به بهانه ای مشکلاتی در مقابل نظام جمهوری اسلامی ایجاد می‌کند که به برکت وجود این نظام این مشکلات بر طرف می‌شود و در مقابل برای جبهه باطل مشکلاتی ایجاد می‌شود.

حجت‌الاسلام دشتکی با بیان اینکه خلاصه و چکیده برنامه های فرهنگی با توجه به اعتقاد مردم در مناسبت های ملی و مذهبی رقم می خورد، ابراز داشت: مناسبت های ملی و مذهبی ظرفیت بسیار عظیمی است که هم نشاط معنوی ایجاد می‌کنند هم در زمینه ارتقاء بصیرت عمومی در جامعه تاثیر گذار است.

وی با بیان اینکه با بیان اینکه پرداختن به مناسبت های مذهبی یک ضرورت حیاتی است، عنوان کرد: همه افرادی که در حوزه های دینی و فرهنگی قدم بر می دارند و تکلیف مدارانه موضوع را پیش می برند برای نظام جمهوری اسلامی سرمایه هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان با بیان اینکه یکی از ویژگی های فرهنگی محوریت حضور مردم در مناسبت های ملی و مذهبی است، بیان کرد: این ویژگی فرهنگی ممکن است در هیچ کجای دنیا یافت نشود.

حجت‌الاسلام علی دشتکی با بیان اینکه درخواست داریم که ستاد مردمی اعتکاف به صورت استانی تشکیل شود، ادامه داد: باید این ستاد فعالیت خود را آغاز کند و به کار خود سرعت دهد.

وی با بیان اینکه اهمیت بحث اعتکاف به اندازه ای است که در ردیف طواف و نماز قرار دارد، عنوان کرد: می توان گفت که اعتکاف از نماز و طواف نیز تاثیرگذارتر است چراکه معجونی عبادی برای خود سازی و تقرب الهی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان با بیان اینکه بهتر است در همه دانشگاه هایی که دارای مسجد هستند مراسم اعتکاف برگزار شود، ادامه داد: حتی اگر ۲۰ یا ۳۰ نفر در این مراسم شرکت کنند تاثیر مطلوبی بر جامعه خواهد داشت.

حجت‌الاسلام دشتکی با بیان اینکه اگر چنانچه ایام امتحان دانش آموزان با ایام اعتکاف مصادف شد از آموزش و پرورش انتظار داریم که در سه روز ایام اعتکاف مساعدت لازم را نسبت به دانش آموزان معتکف داشته باشند، اظهار داشت: برنامه ریزی کردن برای برگزاری مراسم اعتکاف برای چند هزار نفر کار راحتی نیست و انجام این کار مشکل است.

وی با بیان اینکه از صدا و سیما می خواهیم با همکاری ستاد اعتکاف نسبت به تهیه مستند فرهنگی اعتکاف اقدام کنند، افزود: همچنین ستاد اعتکاف فهرست مساجدی را قبل از پایان سال به اوقاف و یا تبلیغات اسلامی ارائه بدهد تا نسبت به آماده سازی زیر ساخت ها اقدام شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان با بیان اینکه مناسبت های مذهبی فرصتی مغتنم است، عنوان کرد: ایام فاطمیه که مصادف با عید نوروز است مردم وقت بیشتری برای حضور در محافل دینی و مذهبی دارند و باید جهت گیری ها به نحوی باشد که از این فرصت های مغتنم استفاده شود.

حجت‌الاسلام علی دشتکی با بیان اینکه از ستاد نوروزی درخواست داریم که درخصوص مصادف بودن ایام فاطمیه با عید نوروز برنامه ریزی جدی داشته باشند، ابراز داشت: نوروز فرهنگ کهن ملت بزرگ ایران است اما از ستاد نوروزی انتظار داریم بین این دو پیوستی ایجاد کند.

وی با بیان اینکه شورای هیئت کانون مداحان و دیگر مراکز دینی و مذهبی فعال هستند و برنامه دارند، ادامه داد: غیرمحرم هیچ دهه ای نداریم و این سیاست شئون فرهنگی و حاکمیت است و باید مورد توجه همه قرار گیرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه توجه بیشتر سوق برنامه های فاطمیه به فاطمیه دوم است، ابراز داشت: در روز شهادت فاطمیه دوم همه شهرستان ها به طور عموم یک برنامه باید داشته باشند.

حجت‌الاسلام دشتکی با بیان اینکه از کانون مداحان استان، شورای هیئات مذهبی استان و شورای تبلیغ استان درخواست داریم در بحث ایام فاطمیه انسجام ملی و اسلامی را مورد توجه قرار دهند، اضافه کرد: دبیرخانه شورای تبلیغ نسبت به اعزام مبلغان در این ایام با قوت بیشتری برنامه ریزی انجام دهد.

وی با بیان اینکه باید نمایشگاه فاطمیه با موضوع سبک زندگی اسلامی، عفاف وحجاب و غیره در مساجدی که گردشگر مراجعه می‌کند برگزار شود، افزود: این نمایشگاه حداقل در یک مسجد در هر شهر برگزار شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان با بیان اینکه باید به سازمان میراث فرهنگی ابلاغ شود تا در مراکز گردشگری نمایشگاه فاطمیه با قوت برگزار شود، بیان کرد: شهرداری با هماهنگی شورای تبلیغات اسلامی در بحث تبلیغات مساعدت لازم را داشته باشد.
مرجع : سازمان تبلیغات اسلامی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما