ابلاغ طرح رابط فرهنگی هیئات مذهبی به ادارات کل تبلیغات اسلامی

سازمان تبلیغات اسلامی , 12 اسفند 1392 ساعت 11:35

رییس گروه هیئات مذهبی و مداحان معاونت امور فرهنگی و تبلیغ سازمان از ابلاغ طرح رابط فرهنگی هیئات مذهبی به ادارات کل تبلیغات اسلامی کشور خبر داد.


به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، ابراهیم غلامرضایی با اعلام این خبر گفت: اجرای طرح رابط فرهنگی با هدف ظرفیت سازی، ظرفیت یابی و ارتقای کیفیت خدمات فرهنگی در هیئات مذهبی انجام می‌شود. در واقع با اجرای این طرح هیئات مذهبی از رویکرد تبلیغی صرف به رویکرد تربیتی و اجتماعی سوق داده می شوند.

وی ادامه داد: رابط فرهنگی توسط رییس هیئت مذهبی به رییس اداره تبلیغات اسلامی هر شهرستان معرفی می‌شود. همچنین در اولین نشست فصلی شورای هیئات مذهبی که سال آینده برگزار می‌شود رابطان فرهنگی برگزیده از هر استان شرکت خواهند کرد.

غلامرضایی افزود: رابط فرهنگی از نظر ما کسی است که به منظور تنظیم شعائر الهی و تعمیق باورهای دینی و ارتقای سطح کیفی اعضای هیئت تلاش می‌کند و در مقابل آسیب‌ها، بدعت‌ها و خرافه‌ها با برنامه‌ریزی صحیح و فعالیت‌های دینی اعضای هیئت را واکسینه می‌کند.

وی مواردی همچون کادر سازی با ایجاد مسؤولیت رابط فرهنگی به‌عنوان رکن پنجم هیئات مذهبی، توانمند سازی نیروهای ارزشی و مستعد در هیئات مذهبی، اصلاح نگرش‌ها، فرهنگ سازی و بهینه سازی اجرایی در هیئات مذهبی، بهره گیری از فناوری اطلاعاتی و ارتباطی و تقویت تعامل فرهنگی هیئات مذهبی، کمک به شناسایی آسیب‌های دینی،فرهنگی،بدعت ها و خرافه ها و اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم جهت رفع آن در هیئات مذهبی و زمینه سازی در ایجاد جذابیت و پویایی برنامه های دینی در هیئات مذهبی جهت جذب بیشتر و بهتر مخاطبان را از جمله اهداف کیفی اجرای این طرح برشمرد.


کد مطلب: 17815

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/17815/ابلاغ-طرح-رابط-فرهنگی-هیئات-مذهبی-ادارات-کل-تبلیغات-اسلامی

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir