اهمیت دهه فاطمیه، کمتر از محرم و صفر نیست

ایسنا , 13 اسفند 1392 ساعت 10:04

دومین جلسه برنامه ریزی ایام شهادت حضرت زهرا (س) با حضور امام جمعه، رؤسای ادارات، و سرپرست اداره تبلیغات اسلامی در دفتر امام جمعه شهرستان املش برگزار شد.


دومین جلسه هماهنگی و برنامه ریزی سالروز شهادت جانسوز بی بی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س)، با حضور مسئولین ادارات، کانون مداحان، هیئات مذهبی و سرپرست اداره تبلیغات اسلامی در دفتر امام جمعه شهرستان املش برگزار شد.

حجت‌الاسلام تقی روحانی امام جمعه املش در این جلسه طی سخنانی اظهار کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) اولین شهیده راه ولایت و شخصیت برجسته و ممتازی است که در دوران کوتاه عمر خود همیشه در خدمت و مسیر ولایت بوده است.

روحانی گفت: حضرت محسن و حضرت صدیقه طاهره اولین شهیدان خاندان وحی در راه ولایت هستند و حضرت فاطمه (س) با بصیرت و شهادت طلبی به خوبی بنیان ولایت را تداوم و تقویت بخشید.

در ادامه حجت‌الاسلام عزیزی سرپرست اداره تبلیغات اسلامی املش پیرامون برگزاری هر چه با شکوه مراسم ایام فاطمیه طی سخنانی، فاطمه را الگویی جهانی و ابدی برای مسلمانان معرفی کرد و افزود: باید شخصیت زهرا(س) روز به روز برای ما روشن شود چون هیچ موقع ما نمی توانیم شناخت کامل از زهرا پیدا کنیم و تنها کسانی که شناخت کامل از حضرت زهرا دارند معصومین(ع) هستند.

این کارشناس مذهبی اضافه کرد: وظیفه ما به‌عنوان شیعه و پیرو ائمه اطهار (ع)، زنده نگه داشتن نام و یاد آن بزرگواران وترویج فرامین آنان و الگوگیری از شخصیت آن بزرگواران است.

وی افزود: اهمیت دهه فاطمیه، کمتر از محرم و صفر نیست و باید شئون فرهنگی این ایام توسط هیئات مذهبی حفظ شود.

حجت‌الاسلام عزیزی در پایان تصریح کرد: انشاءالله هیئاتی که آمادگی شرکت در مراسم عزاداری روز شهادت آن حضرت را دارند، هرچه زودتر معرفی شوند تا برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود و همچنین هیئات خواهران نیز با حضور خود می‌توانند جایگاه و ارزش زن مسلمان و اهمیت نقش فاطمه زهرا (س) در جامعه کنونی را در این مراسم عزاداری به نمایش بگذارند.


کد مطلب: 17832

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/17832/اهمیت-دهه-فاطمیه-کمتر-محرم-صفر-نیست

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir