در اختتامیه سومین کنگره «شعر پاسدار» از خانواده سردار شهید شیرعلی سلطانی شاعر و مداح شیرازی تجلیل می‌شود

ایرنا , 14 اسفند 1392 ساعت 11:13

در حاشیه این کنگره کارگاه آموزشی ویژه شاعران، رونمایی از سومین کتاب کنگره با عنوان حماسه بیداران و تجلیل از خانواده شهید شیرعلی سلطانی برگزار می شود.


مسوول معاونت فرهنگی و تبلیغات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سومین کنگره ملی شعر پاسدار روز چهارشنبه ۱۴ اسفندماه در شیراز برگزار می شود.

سردار محمدعلی آسودی عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهارداشت: برای این کنگره ۲۴۲ شاعر و ۷۱۰ اثر در هفت بخش به دبیرخانه کنگره ارسال شده که در این دوره ۲۱ شاعر به عنوان برگزیده معرفی می شوند.

وی افزود: در بخش انقلاب اسلامی و مقابله با نظام سلطه ۳۲ اثر، حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی ۳۵ اثر، رسالت انقلابی ۸۰ اثر، معنویت و تمسک به قرآن و عترت ۱۷۹ اثر، رسالت انقلابی ۸۰ اثر، مقاومت و بیداری ۱۴۸ اثر، تولی و تبری ۹۲ اثر، فرهنگ پاسداری ۶۲ اثر و خارج از محور ۸۲ اثر به دبیرخانه این کنگره رسیده است.

آسودی بیان کرد: بیشترین آثار رسیده به کنگره ملی شعر پاسدار از استان های تهران با ۱۷۵ اثر، فارس با ۷۷ اثر، خراسان رضوی با ۱۹ اثر و اصفهان با ۳۰ اثر است.

وی اضافه کرد: ۱۸۳ پاسدار شاغل، ۱۱ بازنشسته، ۱۱ همسر پاسدار، ۲۶ فرزند پاسدار و ۱۱ سرباز آثار خود را برای این دوره از کنگره ملی شعر پاسدار ارسال کرده اند.

آسودی ادامه داد: در حاشیه این کنگره کارگاه آموزشی ویژه شاعران، رونمایی از سومین کتاب کنگره با عنوان حماسه بیداران و تجلیل از خانواده شهید شیرعلی سلطانی برگزار می شود.

وی عنوان کرد: علیرضا قزوه و محدث خراسانی در سومین کنگره ملی شعر پاسدار حضور دارند.

آسودی افزود: این کنگره به عنوان پیش یادواره شهدای غواص و آبی خاکی استان فارس است.

وی گفت: معتقدیم نیاز است برای مقابله با جنگ نرم باید با قدرت نرم مقابله کرد که استفاده از ادبیات و فرهنگ و هنر به عنوان یکی از مولفه های نرم در این بخش تاثیرگذار است که استان فارس در این بخش سابقه غنی دارد.


کد مطلب: 17851

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/17851/اختتامیه-سومین-کنگره-شعر-پاسدار-خانواده-سردار-شهید-شیرعلی-سلطانی-شاعر-مداح-شیرازی-تجلیل-می-شود

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir