ضرورت نهادینه کردن فرهنگ دینی در نسل جوان

مهر , 14 اسفند 1392 ساعت 11:21

بمنظور ارتقای سطح معلومات مدیریتی و فرهنگی مسئولین هیئات مذهبی، موسسات، ارتقای سطح معلومات تاریخی و شیوه مداحی مادحین، طی سالجاری 18 دوره آموزشی در شهرستانهای شهریار و ملارد برگزار شد که آخرین دوره سالجاری نیز در تاریخ پنجشنبه 15 اسفندماه برگزار می شود.


حجت الاسلام حسینعلی رضازاده گفت: بمنظور ارتقای سطح معلومات مدیریتی و فرهنگی مسئولین هیئات مذهبی، موسسات، ارتقای سطح معلومات تاریخی و شیوه مداحی مادحین، طی سالجاری ۱۸ دوره آموزشی در شهرستانهای شهریار و ملارد برگزار شد که آخرین دوره سالجاری نیز در تاریخ پنجشنبه ۱۵ اسفندماه برگزار می شود.

این مسئول از برگزاری نوزدهمین دوره آموزشی مادحین و مسئولین هیئات مذهبی با حضور ۳۰۰ تن از مداحان شهرستانهای شهریار و ملارد خبر داد و عنوان کرد: در این دوره ۳۰۰ نفر از مداحان این دو شهرستان حضور خواهند داشت، البته تعداد مداحان ثبت نام شده در شهرستان شهریار اعم از خواهران و برادران بیش از ۷۵۰ نفر است اما برخی از این افراد نیازمند ارتقای اطلاعات و آموزشهای لازم هستند و هم اکنون در حدود ۴۵۰ نفر از افراد ثبت نام شده در زمره مداحان قابل قبول سازمان قرار دارند و مابقی باید به ارتقای سطح معلومات و شیوه های خود بپردازند.

برگزاری ۲۱۵ گفتمان دینی در شهریار طی سالجاری

وی از برگزاری ۲۱۵ گفتمان دینی در سطوح دانش آموزی، دانشجویی و طلاب حوزه های عملیه طی سالجاری در این شهرستان خبر داد و گفت: در حوزه موسسات و کانونهای فرهنگی وابسته به سازمان تبلیغات شهرستان نیز بطور مستمر اقداماتی نظیر برگزاری دوره های آشنایی با نهج البلاغه، اعیاد و مناسبتهای مذهبی، آموزشهای قرآنی و... صورت گرفت.

رئیس تبلیغات اسلامی شهریار افزود: با توجه به اهمیت ویژه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه و تاکیدات بسیار قرآن و روایات معتبر بر اجرای این سنت حسنه، ستاد احیای شهرستان نیز به پیگیری تذکر لسانی در حوزه اصناف، مساجد و هیئات مذهبی پرداخت، در این زمینه گروه های متذکر لسانی در هیئتهای مذهبی تشکیل شده و در اصناف و مساجد نیز نیروها در حال آموزش هستند.

فعالیت ۳۲ موسسه و خانه قرآنی/ رایزنی برای تاسیس موسسات در مناطق محروم

حجت الاسلام رضا زاده به وجود ۳۲ موسسه و خانه قرآنی در شهریار اشاره و بیان کرد: برخی از این موسسات بیش از چهار شعبه در سطح شهرستان دایر کرده و به اشاعه فرهنگ قرآنی پرداخته اند، البته در برخی مناطق کمبودهایی وجود دارد.

وی متذکر شد: بمنظور رفع این کمبودها و راه اندازی موسسات قرآنی در مناطق محروم، جلساتی با شورای اسلامی شهرها برگزار شده که گام موثری در جذب حمایت و همکاری این دستگاه ها است.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ضرورت نهادینه کردن فرهنگ دینی در نسل جوان جامعه و جلوگیری از انحراف این نسل به سمت جاذبه های فرهنگی بیگانگان، گفت: هدف گذاری سازمان تبلیغات اسلامی بر این است که برای ارتقای سطح فرهنگ دینی جامعه، از کمک و همکاری تمام مجموعه ها بهره گیرد، در این راستا دوره های ارتقای معلومات، آشنایی با فرق انحرافی و.. برای مدیران و معلمین پرورشی آموزش و پرورش برگزار شد.

ضرورت نهادینه کردن فرهنگ دینی در نسل جوان

رئیس تبلیغات اسلامی شهریار ضمن تقدیر از استقبال پرشور معلمین و فرهنگیان از این طرح، ارتباط سازمان تبلیغات شهرستان با آموزش و پرورش را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: برنامه های مشترک این دو نهاد بطور متوسط هر هفته در نقاط مختلف شهرستان اجرا می شود و امید می رود این ارتباط منشا اشاعه معارف در مدارس شود.

وی همچنین به تاثیر مستقیم اقدامات فرهنگی در کاهش ارتکاب به جرائم اشاره کرد و افزود: اگر این اقدامات بدرستی و در موقعیت و مکان مناسب اجرایی شود بطور قطع منجر به کاهش آسیبهای اجتماعی خواهد شد همانگونه که در ایام خاص مذهبی مانند اعتکاف و ماه مبارک رمضان میزات ارتکاب به جرائم بطور محسوسی کاهش می یابد.


کد مطلب: 17852

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/17852/ضرورت-نهادینه-کردن-فرهنگ-دینی-نسل-جوان

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir