وزير كشور:

حادثه انفجار حسينيه سيدالشهداء (ع) ، بمب گذاري بوده است

19 ارديبهشت 1387 ساعت 8:52

وزير كشور عصر روز چهارشنبه با خانواده شهداء و جانبازان حادثه انفجار حسينيه سيد الشهداء ( كانون فرهنگي رهپويان وصال ) دیدار کرد.


به گزارش خیمه، حجت الاسلام پور محمدي وزير كشور در جلسه ديدار با خانواده شهداء و جانبازان حادثه انفجار حسينيه سيد الشهداء ( كانون فرهنگي رهپويان وصال ) اعلام كرد كه حادثه اتفاق افتاده بمب گذاري بوده است و عوامل بمب گذاري دستگير شده اند. 

وزير كشور افزود اطلاعات كامل اين پرونده به زودي به اطلاع عموم خواهد رسيد.

همچنین وزير اطلاعات گفت: حادثه انفجار حسينيه رهپويان وصال ناشي از بمبگذاري يك گروه خرابكار مرتبط با كشورهاي غربي به خصوص انگليس و آمريكا بوده است. 

  حجت الاسلام محسني اژه‌اي وزير اطلاعات پس از جلسه  هيات دولت در پاويون فرودگاه شيراز در جمع خبرنگاران رسانه‌هاي جمعي با تسليت شهادت جمعي از اعضاي كانون رهپويان وصال گفت: وزارت اطلاعات و نيروي انتظامي از لحظه اول كار تحقيقات در اين خصوص را به جد شروع كردند اما در صحنه حادثه تيم فني آنچه را به دست آورد بيانگر آن بود كه اين مسايل حاكي از اقدامي عمدي نبوده ولي تحقيقات ادامه يافت.

وي گفت: پس از مدتي عوامل بمب گذاري توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) شناسايي و تحت تعقيب قرار گرفتند و عامل اصلي كه قصد بمب گذاري در ديگر نقاط كشور را داشت و تلاش مي كرد از كشور خارج شود دستگير شد.

غلامحسين اژه‌اي خاطر نشان كرد: يكي از مشكلات اطلاع رساني و اين كه در اطلاع رساني در خصوص علت اين حادثه تاخير صورت گرفت، تلاش براي دستگيري متهمان بود.

وي افزود: با فعال شدن ادارات كل اطلاعات چند استان از جمله فارس، تهران و مازندران عوامل اصلي بمب‌گذاري شناسايي و رابط و سرپل خارجي آنها هم دستگير شد.

وزير اطلاعات خاطر نشان كرد: هنگام دستگيري متهمان هشت كيلو مواد منفجره،‌ مقداري سلاح،‌ مهمات و سيانور از آنها كشف شد.

وي در خصوص عوامل اصلي نيز گفت: عامل اصلي كسي بود كه امروز عصر در حال فرار در يكي از شهرهاي شمالي به صورت مسلح دستگير شد و عدم اطلاع رساني هم براي دستگيري وي بود. 

وزير اطلاعات تصريح كرد: گروه بمب گذاري از چند سال پيش با ارتباط با كشورهاي غربي از جمله انگليس و آمريكا فعاليت هاي خرابكارانه‌اي را در كشور داشته و به رغم اطلاعات خوبي كه در مورد اين گروه و كارهاي خرابكارانه آنها توسط وزارت خارجه ايران براي اين كشورها فرستاديم كه اين‌ها يك گروه تروريستي هستند اما برخوردي صورت نگرفت و حمايت و پشتيباني هم شدند.

وي افزود: اين گروه قصد داشت در نقاط ديگري هم اقدامات مشابهي داشته باشد.

وي تعداد دستگير شدگان پنج تا شش نفر اعلام و با رد ارتباط اين گروه با گروه ‌هاي اسلامي خاطر نشان كرد: يكي از مسايلي كه به پيچيدگي قضيه انجاميد اين بود كه مسووليت حادثه را چند گروه بر عهده گرفتند كه باعث گمراهي در قضيه شد و وقت ما را گرفت اما اين گروه با گروه‌هايي كه مسووليت را بر عهده گرفتند ارتباط ندارد.

وي اعلام جزئيات بيشتر را به انجام تحقيقات تكميلي موكول كرد.


کد مطلب: 1788

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/1788/حادثه-انفجار-حسينيه-سيدالشهداء-ع-بمب-گذاري-بوده

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir