صدای گرفته سحر باز شد

خبرگزاری فارس , 18 اسفند 1392 ساعت 13:42

در ابتدای بیماری در حرم «امام‌ رضا(ع)» متوسل به امام هشتم شدم و عرض کردم: «به پیش روی رقیبان مرا خراب نکن/ من و تمام بدی‌ها، بدم خطاب نکن/ هزار در زدم تا که به این در آمدم/ تُرا به جان جوادت مرا جواب نکن.


«سید‌قاسم موسوی قهار» مداح، مناجات‌خوان و ذاکر «اهل‌بیت(ع)» که چندی پیش دچار کسالت شدید خصوصاً از ناحیه حنجره شده بود کاملاً بهبود یافته و دوباره مشغول خواندن است.

تا چندی پیش حال این مداح اهل‌بیت(ع) به حدی وخیم بود که حتی نمی‌توانست صحبت کند، اما به لطف خدا و مدد «اهل‌بیت(ع)» وی کاملاً بهبود یافته و مانند گذشته به خواندن مناجات و ادعیه مشغول است.


به منظور احوال‌پرسی با این استاد قرآن و اهل‌بیت(ع) دقایقی را با وی به گفت‌وگو نشستیم.

موسوی قهار از بهبودی کامل وضع جسمی و حنجره‌اش خبر داد و گفت: به لطف خدا و «اهل‌بیت(ع)»، بیماری را کاملاً پشت سر گذاشتم و با وجود اینکه تا چندی پیش نمی‌توانستم صحبت کنم اکنون دوباره در مدح «اهل‌بیت‌(ع)» می‌خوانم.

وی در خصوص روند بهبودی‌اش گفت: تا پیش از ماه مبارک رمضان به هیچ وجه نمی‌توانستم صحبت کنم، اما درست شب بیست‌وسوم ماه مبارک رمضان شروع به حرف زدن کردم و از اوایل ماه محرم به آرامی می‌خواندم، اما در شب اربعین «امام‌حسین(ع)» صدایم به طور کامل برگشت و اکنون مانند گذشته می‌توانم بخوانم.

موسوی قهار در پاسخ به این سؤال که آیا امسال در محضر مقام معظم رهبری می‌خوانید یا نه اظهار داشت: تا چند سال پیش در اغلب دیدار قرآنیان با مقام معظم رهبری می‌خواندم، اما چند‌ سال است به دلیل کسالت قادر به خواندن نبودم، اما امید‌وارم شرایطی فراهم شود تا در دیدار آینده با مقام عظمای ولایت دوباره بتوانم بخوانم.

این ذاکر «اهل‌بیت(ع)» توسل به «اهل‌بیت(ع)» خصوصاً «امام‌رضا(ع)» را دلیل شفای خود دانست و گفت: در ابتدای بیماری در حرم «امام‌رضا(ع)» متوسل به امام هشتم شدم و گفتم:

به پیش روی رقیبان مرا خراب نکن

من و تمام بدی‌ها، بدم خطاب نکن

هزار در زدم تا که به این در آمدم

تو را به جان جوادت مرا جواب نکن

پس از آن به همه «اهل‌بیت(ع)» متوسل شدم اما قسمت این بود که در شب اربعین «امام‌حسین(ع)» در هیئت «محبان‌الرضا(ع)» هنگام خواندن نوحه صدایم به طور کامل برگشت و اکنون مانند گذشته می‌خوانم.


دعای سحر با صدای «سیدقاسم موسوی قهار»
دریافت


کد مطلب: 17897

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/17897/صدای-گرفته-سحر-باز

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir