لزوم نهادینه شدن اخلاق مداری در عزاداری‌ها

سازمان تبلیغات اسلامی , 21 اسفند 1392 ساعت 9:10

مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمانشاه با تاکید بر لزوم نهادینه شدن اخلاق مداری در عزاداری‌ها گفت: در مراسم‌ مذهبی نباید از اشعار غیر مرتبط و غیر مستند استفاده شود.


به گزارش روابط عمومی اداره‌کل تبلیغات اسلامی کرمانشاه، حجت‌الاسلام اسماعیل قبادی مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمانشاه ۲۰اسفند۹۲ با توجه به فرا رسیدن ایام فاطمیه گفت: یکی از آسیب‌های جدی مجالس و هیئت‌های عزاداری استفاده از اشعار غیرمستند و غیر مرتبط است.

وی اظهار داشت: در این زمینه باید توجهی عمیق و مهم صورت بگیرد و آنچه شایسته و بیان کننده واقعیت و مورد استفاده مردم است بیان شود.

حجت‌الاسلام اسماعیل قبادی افزود: باید از ورود هر گونه آلاتی که مخصوص موسیقی و لهو و لعب بوده و نوحه ومرثیه را از مسیر اصلی خارج می‌کند، جلوگیری کرد و در همین راستا باید سعی کنیم تا در منابر از توهین و افترا به دیگر اقلیت‌ها و مذاهب جلوگیری کرده و حرمت آنها را نگه داریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمانشاه گفت: باید در عزاداری‌ها به حقوق عامه مردم توجه و حال آنها را رعایت کرد، به طور مثال صدای بلندگوی‌های مراسم نباید بیش ازحد مجاز بیشتر باشد، به طوری که باعث آزار دیگران شود.

وی با تاکید براینکه سخنرانی‌ها و مداحی‌ها بایدمستند باشد گفت: در جلسات عزاداری باید سعی شود تا اخلاق اسلامی رعایت شده و افراد با هم‌دیگر به صورت مودبانه برخورد کنند.


کد مطلب: 17938

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/17938/لزوم-نهادینه-شدن-اخلاق-مداری-عزاداری-ها

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir