افتتاحیه سومین سوگواره «نگین شکسته» در مشهد برگزار شد

ایکنا , 24 اسفند 1392 ساعت 13:33

افتتاحیه سومین سوگواره نگین شکسته شب گذشته، 23 اسفند با حضور آیت‌الله سیدجعفر سیدان، از اساتید برجسته حوزه علمیه خراسان و احمد مسجدجامعی، رئیس شورای شهر تهران و قرائت پیام آیت‌الله‌العظمی صافی‌گلپایگانی در مشهد برگزار شد.


افتتاحیه سومین سوگواره نگین شکسته، شب گذشته، ۲۳ اسفندماه با حضور آیت‌الله سید جعفر سیدان، از اساتید برجسته حوزه علمیه خراسان و احمد مسجدجامعی، رئیس شورای شهر تهران، آیت‌الله شیخ محمدحسن صافی‌گلپایگانی فرزند آیت‌الله العظمی صافی‌گلپایگانی، حجت‌الاسلام سیدعلی عماد، معاون پژوهشی حوزه علمیه کشور و دیگر اساتید حوزه علمیه در حسینیه آل یاسین مشهد برگزار شد.

این مراسم با تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید آغاز و پس از آن صلوات خاصه امام رضا(ع) توسط حاضران قرائت و در ادامه گروه تواشیح سیره‌النبی به اجرای برنامه خود پرداخت.

حجت‌الاسلام سیدعلی عماد، معاون پژوهشی حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به سخنی از پیامبر مکرم اسلام(ص)، ابراز کرد: حضرت محمد(ص) می‌فرمایند «رضایت فاطمه(س) رضایت خدای متعال بوده، همچنین که اندیشه حضرت فاطمه(س) اندیشه پروردگار است».

وی با بیان اینکه حضرت فاطمه(س) شبیه‌ترین افراد به پیامبر(ص) بودند، ابراز کرد: اگر پیامبر مکرم اسلام(ص) بشیر و هدایت‌گر بودند، دختر بزرگوارشان حضرت فاطمه زهرا(س) نیز بشیر و هدایت‌گر بودند.

حجت‌الاسلام عماد با اشاره به این مطلب که صدیقه طاهره(س) کانون خاندان پیامبر(ص) هستند، عنوان کرد: ایشان همه نورها را که نور نبوی است را جمع کرده و با سرعت بیشتری به جامعه عرضه می‌کنند.

عبدالله رضاداد، یکی از خادمین سوگواره نگین شکسته نیز در این مراسم با اشاره به ایام شهادت حضرت صدیقه طاهره(س) و دهه فاطمیه، اظهار کرد: دهه مقدس فاطمیه هنگام درس‌آموزی از آموزگار بزرگ، حضرت فاطمه(س) است.

وی در ادامه با بیان اینکه دهه فاطمیه فصل تجدید عهد با فرزند رسول گرامی اسلام(ص) است، گفت: این ایام مربوط به بانویی قدسی و آسمانی است که با برگزاری یادواره و سوگواره برای این حضرت باید همیشه در ماتم از دست رفتن بانوی دو عالم باشیم.

رضاداد با اشاره به برگزاری سوگواره نگین شکسته در مشهد الرضا، گفت: امسال سومین سوگواره نگین شکسته در مشهد برگزار خواهیم کرد و امیدوار هستیم در توان خود به تبیین شعائر فاطمیه پرداخته شود.

این خادم سوگواره نگین شکسته بیان کرد: هرچند مخاطب این سوگواره همه قشرهای جامعه هستند، اما می تواند برای قشرهای خاصی از جامعه جذابیت و تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد.

در ادامه این سوگواره پیام آیت‌الله العظمی صافی‌گلپایگانی به مناسبت افتتاحیه سومین سوگواره نگین شکسته مشهد توسط آیت‌الله محمدحسن صافی‌گلپایگانی فرزند ایشان قرائت شد.

آیت‌الله العظمی صافی‌گلپایگانی در پیام خود ضمن عرض ادب و احترام به عزیزانی که در این محفل با عظمت و باشکوه شرکت کرده و خدمتگزاری به آستان نورانی فاطمی شامل آنها شده است، آورده‌اند: حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا(س) در حقیقت نسخه مطابق با اصل پدر بزرگوار خودش حضرت خاتم الانبیاء(ص)هستند و در بین اهل بیت(ص)، مقام و عظمت خاصی دارند که همه ائمه(ع) به وجود ایشان افتخار می‌کنند.

در ادامه این پیام آمده است: آن وجود مقدّس برای همه اهل بیت(ع) حجت است، یعنی برای حقانیت خودشان و برای بطلان غاصبان و ستمگران به وجود آن بزرگوار احتجاج می‌کنند. همه اهل بیت(ع) حجت هستند، ولی حضرت زهرا(س) از این جهات، حجیّتش از همه بیشتر است.

این مرجع عظام تقلید در ادامه پیام خود آورده است؛ نکته مهم دیگری که باید عرض شود گرامی‌داشت فاطمیه است. مواضع فاطمه(س)، سیره و زهد فاطمه، عبادت فاطمه، علم و حکمت فاطمه(س) باید همیشه جزء برنامه‌ها باشد و در سخنرانی‌ها، تألیفات و در هر فرصت مناسبی باید آن را بازگو کرد.

این پیام می‌افزاید: باید در این فاطمیه‌ها، شخصیّت ملکوتی آن حضرت تجلیل و تعظیم شود. امروز ما به تأسی به آن بانوی بزرگ اسلام احتیاج داریم. جامعه ما به پیروی از روش همسرداری و تربیت فرزند - که آن حضرت بهترین طریقه و روش را داشتند- احتیاج دارد. کلمات آن حضرت باید سرمشق زندگی همه بانوان و بلکه مردان باشد.

آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی در قسمت دیگری از پیام خود خاطرنشان کرده است؛ آری! فاطمیه یک تاریخ است، ‌فاطمیه یعنی فریاد بر سر ظالمان، فاطمیه یعنی جهاد و فاطمیه یعنی روز حکومت الهی حضرت مهدی(عج).و هم باید گفت: فاطمیه عاشوراست، ‌فاطمیه شب قدر است، فاطمیه غدیر و نیمه شعبان است و فاطمیه یعنی روز پیروزی حق بر باطل.


کد مطلب: 17979

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/17979/افتتاحیه-سومین-سوگواره-نگین-شکسته-مشهد-برگزار

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir