753 هیئت مذهبی در سیستان و بلوچستان فعالیت دارد

مهر , 25 اسفند 1392 ساعت 9:42

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان از فعالیت تعداد 753 هیئت مذهبی و 680 مداح در سراسر استان خبر داد.


حجت الاسلام عیسی بزمان ظهر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تعداد ۷۵۳ هیئت مذهبی و همچنین تعداد ۶۸۰ مداح اهل بیت(ع) در این استان فعالیت دارند.

وی در تشریح عملکرد این اداره کل در طی سال جاری اظهار داشت: با توجه به برگزاری انتخابات هیئت های مذهبی و افزودن شدن تعداد دو هیئت دیگر در سال جاری به جمع آمار در حال حاضر تعداد ۱۲ شهرستان در استان دارای دفاتر هیئت مذهبی هستند.

وی بیان داشت: به منظور پیشگیری از اشاعه خرافات و جلوگیری از آسیب های متوجه مداحان و هیئت های مذهبی در سال جاری نسبت به برگزاری دوره های آموزشی و در دو مرحله در این راستا اقدام شده است.

وی ادامه داد: توزیع اقلام فرهنگی و بسته های آموزشی و استفاده از اساتید و نخبگان کشوری برای رفع شبهات و پیشگیری از آسیب های مداحی از جمله اقدامات انجام شده در این راستا بوده است.

اعزام ۳۵۶۰ روحانی به سراسر استان

حجت الاسلام بزمانی همچنین با بیان اینکه در طی سال جاری تا کنون تعداد ۳ هزار و ۵۶۰ روحانی به منظور غنی سازی مراسم معنوی و مذهبی به سراسر استان اعزام شده است افزود: این تعداد روحانی اعزامی در مجموع ۴۳ هزار نفر روز در سال جاری نسبت به تبلیغ و غنی سازی مراسم مذهبی اقدام کرده اند.

وی اضافه کرد: این روحانیان به مناسبت های مختلف در طول ایام سال از جمله محرم، رمضان، دهه فاطمیه، دهه ولایت و همچنین ارتحال حضرت امام و هفته وحدت در اکثر نقاط استان حضور یافته اند.

وی گفت: به منظور بهره مندی روستائیان نیزنسبت به اعزام تعداد ۳۸ روحانی در روستاهای با جمعیت بیش از ۵۰۰ نفر نیز در سال جاری اقدام شده است.

بزمانی خاطرنشان ساخت: اعزام تعداد ۹۰ معلم و مربی از استان به قم و شرکت در کارگاه های شبه شناسی از جمله سایر اقدامات این اداره کل در سال جاری بوده است.

وی گفت: همچنین به منظور برپایی هر چه باشکوه تر فریضه نماز تا کنون تعداد ۲۳۷ روحانی به ادارات و دستگاه های اجرایی از طرف این اداره کل اعزام شده است.

تجلیل از بانوان عاشورایی

حجت الاسلام بزمانی همچنین برپایی مراسم مختلف دینی و مذهبی با محوریت بانوان را از جمله اقدامات صورت گرفته در سال جاری عنوان کرد و افزود: تجلیل از بانوان فعال در عرصه فرهنگ عاشورایی به دلیل آشنایی جامعه با روح ایثار و شهادت و همچنین خانواده های شهدا بخشی از فعالیت های انجام شده در حوزه بانوان بوده است.

وی ادامه داد: برگزاری کارگاه های آموزشی با عنوان زن و بازیابی هویت حقیقی نیز از جمله اقداماتی است که در سال جدید و با حضور بیش از ۷۵۰ نفر از بانوان استان به سرانجام رسیده است.


کد مطلب: 17985

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/17985/753-هیئت-مذهبی-سیستان-بلوچستان-فعالیت

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir