انتشار دانشنامه تعزیه و نمایش آئینی در سال 93

ایکنا , 25 اسفند 1392 ساعت 11:29

ویژگی این دانشنامه گستردگی و جامع بودن آن است که در آن هر فردی که کوچکترین فعالیت و اقدامی در خصوص تعزیه چه در بعد اجرایی و چه در بعد پژوهشی و احیای این هنر نمایشی مذهبی به انجام رسانده است، نام و مشخصاتش به عنوان مرجع در این دانشنامه ثبت و ضبط شده است که در سال ۹۳ در قالب چندین مجلد منتشر خواهد شد.


مدیرعامل بنیاد علمی ـ فرهنگی تعزیه از انجام مراحل پایانی گردآوری دانشنامه تعزیه و نمایش آئینی خبر داد و گفت: این دانشنامه در سال ۹۳ در قالب چند مجلد چاپ و منتشر خواهد شد.

حسن محمدباقر، مدیرعامل بنیاد علمی ـ فرهنگی تعزیه و همایش‌های آئینی با اعلام این خبر گفت: شورای راهبردی در این تشکیلات وجود داشت که علاوه بر کار اجرایی در حوزه تعزیه، کارشناسان در آن مشغول پژوهش بودند که البته مدتی است به دلیل اشکالات ساختاری فعالیت این شورا متوقف شده است و به امید خدا با یک بازنگری در سال جدید فعالیت آن از سر گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: با این وجود یکی از کارهای مهمی پژوهشی که در این بنیاد در دستور کار قرار گرفته است و به زودی مراحل پایانی آن سپری شده و آماده چاپ و انتشار می‌شود، دانشنامه ویژه تعزیه و آئین است که کار نهایی آن از سوی کارشناسان این بنیاد در حال انجام است.

محمدباقر تصریح کرد: ویژگی این دانشنامه گستردگی و جامع بودن آن است که در آن هر فردی که کوچکترین فعالیت و اقدامی در خصوص تعزیه چه در بعد اجرایی و چه در بعد پژوهشی و احیای این هنر نمایشی مذهبی به انجام رسانده است، نام و مشخصاتش به عنوان مرجع در این دانشنامه ثبت و ضبط شده است که در سال ۹۳ در قالب چندین مجلد منتشر خواهد شد.

وی ادامه داد: به شخصه مشغول تحقیق روی کار پژوهشی هستم که در اصل کتابشناسی تعزیه است که پیش‌بینی می‌شود آن هم در سال ۹۳ به سرانجام برسد و در آن مقالات، آثار مکتوب و کتاب‌هایی که در مورد تعزیه به رشته تحریر درآمده و یا به تألیف و چاپ رسیده است گردآوری شده است.


کد مطلب: 17989

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/17989/انتشار-دانشنامه-تعزیه-نمایش-آئینی-سال-93

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir