دومین سوگواره هنر فاطمی برگزار می‌شود

ایکنا , 9 فروردين 1393 ساعت 12:10

دومین سوگواره هنر فاطمی در بخش‌های وبلاگ‌نویسی، عکاسی، پژوهش و خوش‌نویسی برگزار می‌شود.


همزمان با فرا رسیدن ایام فاطمیه، دومین سوگواره سراسری هنر فاطمی در بخش‌های وبلاگ نویسی، عکاسی، خوشنویسی و پژوهش با هدف بزرگداشت این ایام و آشنایی بیش از پیش علاقه‌مندان و ارادتمندان بانوی اسلام حضرت زهراء‌(س) در سراسر کشور برگزار می‌شود.

‌‌زمان آغاز این سوگواره ‌از فاطمیه اول آغاز شده است و فراخوان پژوهش در باب عزاداری‌های فاطمیه در محورهای تحلیل بیانات و نقش رهبر معظم انقلاب در زنده‌ نگه داشتن فاطمیه، تبیین نقش و حضور مراجع در عزاداری فاطمیه و چگونگی گسترش عزاداری‌های فاطمیه توزیع شده است.

گفتنی است، پایان فاطمیه دوم آخرین مهلت شرکت در این سوگواره اعلام شده است. این سوگواره در بخش عکاسی نیز پذیرای آثار علاقه‌مندان با موضوع فاطمیه و دستجات عزاداری در مساجد و تکایا و فاطمیه و نوروز خواهد بود.

هدف از برگزاری بخش عکس در این مسابقات استفاده از ظرفیت گسترده هنر عکاسی برای ثبت و انتقال فرهنگ عزاداری و هیئت داری، فراهم آوردن بستری مناسب برای ارائه توانمندی‌ها و کشف استعدادهای هنری همسو با اهداف جشنواره، شناسایی و معرفی مراسم و صحنه آرایی هیئت‌ها و ترغیب هنرمندان عکاس فعال برای پرداختن به موضوع‌های مرتبط با هیئت و مراسم مذهبی‌ عنوان شده است.

سومین بخش از این سوگواره شامل مسابقه وبلاگ‌نویسی با موضوع فاطمیه با موضوعات فاطمیه، حجاب، نقش زنان در دفاع از حریم ولایت و بصیرت سیاسی زنان در عصر حاضر است.

آخرین فرصت ارسال آثار ۲۰ فروردین سال جاری و زمان اعلام اسامی برگزیدگان ۱۰ خرداد سال ۹۳ اعلام شده است. برای شرکت در این مسابقه می‌توانید به سایت معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری زنجان به آدرس www.mahfel-zn.ir مراجعه کنید.


کد مطلب: 18038

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/18038/دومین-سوگواره-هنر-فاطمی-برگزار-می-شود

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir