تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۵۰
۰
کد مطلب : ۱۸۰۴۳

کتیبه قرآنی حرم مطهر امام حسین(ع) تعویض شد

کتیبه قرآنی حرم مطهر امام حسین(ع) تعویض شد
به گزارش خبرگزاری براثا، «حاج کریم الانباری»، رئیس بخش فنی و مهندسی آستان مقدس امام حسین(ع) در این باره گفت: آیات و سوره‌های قرآنی نقش بسته بر کتیبه جدید، همان آیات قرآنی کتیبه قدیم و با همان خط است.

وی ادامه داد: کتیبه جدید از کاشی سنتی معرق و در جمهوری اسلامی ایران ساخته شده است و ساخت این کتیبه در راستای طرح ویژه بازسازی و توسعه مرقد امام حسین(ع) با عنوان «یاحسین» اجرا شده است.

الانباری تصریح کرد: در راستای اجرای این طرح، تمامی کتیبه‌های قدیمی رواق‌های حرم مطهر امام حسین(ع) و نزدیکی ضریح شریف با کتیبه‌های جدید تعویض شدند.

وی ادامه داد: کتیبه‌های داخل حرم از سمت «باب القبله» به سمت مرقد «حبیب بن مظاهر الاسدی» و همچنین از «باب القبله» به سمت «ضریح شهدا» تعویض شدند و دو کتیبه گنبد حرم مطهر اباعبدالله الحسین(ع) نیز در آینده تعویض خواهند شد.

کتیبه قرآنی حرم مطهر امام حسین(ع)


یادآور می‌شود، در کتیبه‌ رواق‌های حرم مطهر امام حسین(ع) سوره‌های «یس» و «الفتح» و در کتیبه داخل حرم مطهر سوره‌های «الدهر»، «توحید»، «القدر» و «آیة الکرسی» با خط اصیل کوفی نقش بسته است.

کتیبه قرآنی قدیم از ۴۵ سال پیش توسط مرحوم ابراهیم النقاش کربلائی با کاشی کربلائی ساخته شده است، اما کتیبه جدید با همان سوره‌های قرآنی و نوع خط، اما از کاشی معرق و با دقت زیاد ساخته شده است.

در بالای کتیبه با خط طلایی «سبحان الله والحمد لله ولا اله الا الله والله اکبر ولا حول ولا قوة الا بالله العلی العظیم» و تزیینات زیبا نقش بسته است.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما