سبک زندگی فاطمی میراث معنوی ایران در اجلاس بین المللی زنان می شود

قدس آنلاین , 16 فروردين 1393 ساعت 10:55

پنجمین اجلاس مجمع عمومی، نخستین اجلاس زنان ICCN و دومین جشنواره بین المللی میراث معنوی(ناملموس) از ۱۶ تا۲۰ مهر امسال در اصفهان برگزار خواهد شد.


دبیر اجرایی اولین اجلاس بین المللی زنان کشورهای عضو سازمان «همکاری بین شهری برای محافظت از میراث فرهنگی معنوی» (ICCN )گفت: سبک زندگی فاطمی به عنوان یکی از میراث معنوی ایران در اجلاس بین المللی زنان ارائه خواهد شد.

 مسعود حسین میرزایی اظهار کرد: یک گروه از کارشناسان خبره در حال تحقیق و بررسی این موضوع هستند.

وی با بیان اینکه زندگی اهل بیت عصمت و طهارت(ع) راهنمای بسیار روشنی برای دسترسی به زندگی بهتر در دنیا و آخرت است، افزود: این موضوع آنقدر اهمیت دارد که در برخی احادیث شیعه پیروی از ایشان مشروط به التزام و تبعیت عملی از سبک زندگی آنها بیان شده است.

وی افزود: از میان معصومین(ع) آنکه زندگی پر برکتش بخصوص برای زنان مسلمان همچون خورشیدی نورافشانی می کند، وجود حضرت فاطمه زهرا(س) است.

میرزایی آشنایی با سبک زندگی حضرت زهرا(س) را بسیار راهگشا خواند و اظهار کرد: ارائه سبک زندگی فاطمی و ترویج آن باعث انس و الفت بیشتر به خاندان عصمت و طهارت و تقویت پایه های خانواده می شود.

وی گفت: یک زن در تمام نقش هایی که دارد می تواند حضرت زهرا را الگو و اسوه قرار دهد زیرا مهم ترین الگوی ایشان برای همه افراد در هر جنسیتی حمایت از ولایت است.

دبیر اجرایی و مسئول دبیرخانه اجلاس و جشنواره بین المللی میراث معنوی۲۰۱۴ ICCN اصفهان گفت: در زمانه ای که خواسته یا ناخواسته سبک زندگی ما از معیارهای دینی و بومی فاصله گرفته و به سمت سبک زندگی غربی متمایل شده است، الگوبرداری از سبک زندگی معصومین(ع) در زمینه های مختلف می تواند همچون چراغی فروزان موجبات هدایت و سعادت شیعیان ایشان را فراهم کند.

به گزارش قدس آنلاین، پنجمین اجلاس مجمع عمومی، نخستین اجلاس زنان ICCN و دومین جشنواره بین المللی میراث معنوی(ناملموس) از ۱۶ تا۲۰ مهر امسال در اصفهان برگزار خواهد شد.


کد مطلب: 18076

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/18076/سبک-زندگی-فاطمی-میراث-معنوی-ایران-اجلاس-بین-المللی-زنان-می-شود

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir