تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۱۵
۰
کد مطلب : ۱۸۰۸۲

سال 93 برای بازسازی حرم‌های مطهر ائمه(ع) چه خواهیم کرد/ اتمام فاز اول صحن حضرت زهرا(س)

سال 93 برای بازسازی حرم‌های مطهر ائمه(ع) چه خواهیم کرد/ اتمام فاز اول صحن حضرت زهرا(س)
ساخت صحن حضرت زهرا(س) به عنوان بزرگ‌ترین سازه مذهبی جهان تشیع و سومین سازه مذهبی جهان اسلام پس از مسجد الحرام و مسجد النبی(ص) از اهم اقدامات ستاد بازسازی عتبات عالیات است که در سال جاری فاز اول آن به اتمام رسیده و فاز دوم اجرایی آن آغاز می‌شود.

از دیگر پروژه‌های ستادبازسازی عتبات عالیات در سال جاری که در نجف اشرف در حال انجام است می‌توان به پروژه ساخت و نصب دو درب نقره مشبک و یک درب نقره برای حرم مطهر حضرت علی(ع)، ساخت حسینیه و «مسقف زائران» و نیز پروژه تعویض سنگ دیواره و کف رواق‌های حرم علوی اشاره کرد.

کربلا
پروژه ترفیع گنبد حرم مطهر امام حسین(ع) با عنوان پروژه معراج، پروژه تقلیل حجم ستون‌های باربر قدیمی اطراف ضریح سید الشهداء و پروژه طراحی و احداث صحن عقیله بنی هاشم حضرت زینب(س) در محدوده حرم مطهر تا خیمه‌گاه از دیگر پروژه‌های مطالعاتی و در دست اجرای ستاد بازسازی عتبات عالیات در سال جاری است.

همچنین نهایی کردن طرح پیشنهادی توسعه حرمین مطهر در کربلا نیز در سال جاری پیگیری خواهد شد.

کاظمین
بازسازی و توسعه صحن صاحب الزمان(عج)، تعویض سنگ گنبد خانه حرم مطهر و احداث یک مجتمع خدماتی زائران در اطراف حرم مطهر نیز از دیگر پروژه‌های مطالعاتی ستاد بازسای عتبات عالیات در شهر کاظمین را تشکیل می‌دهد.

لازم به ذکر است: بازسازی و مرمت ایوان‌های جنوبی، غربی و شرقی حرم مطهر، ساخت صندوقچه‌های قبور مطهر امامین جوادین(ع)، طلاکاری چهار گلدسته بزرگ حرم مطهر و پروژه توسعه حرم مطهر امامین جوادین(ع) نیز از جمله پروژه‌های در دست اجرای ستاد است که در سال جاری دنبال خواهند شد.

سامرا
ساخت ضریح مطهر و بازسازی کامل حرم امامین عسکریین(ع) دو پروژه مهمی بود که در سال گذشته انجام آنها به اتمام رسید و در سال جاری توسعه حرم مطهر امامین عسکریین(ع) توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات و با کمک‌های ارادتمندان اهل بیت(ع) محقق می‌شود.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما