تأسیس بزرگ‌ترین مجمع فرهنگی مسلمانان جهان در کربلا

ایکنا , 18 فروردين 1393 ساعت 9:36

آستان مقدس امام حسین(ع) از تأسیس بزرگ‌ترین مجمع دینی ـ فرهنگی مسلمانان جهان با نام «انصار الامام الحسین(ع): یاران امام حسین(ع)» در کربلا خبر داد.


به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آستان حسینی، شعبه اطلاع‌رسانی بین‌المللی وابسته به بخش اطلاع‌رسانی آستان مقدس امام حسین(ع) اعلام کرد: این مجمع بزرگ به‌منظور نشر فرهنگ اسلامی و با هدف ایجاد پلی ارتباطی بین مسلمانان جهان و پیروان اهل بیت(ع) در مقر اصلی آستان حسینی تأسیس خواهد شد.

حسن علی کاظم، مسئول واحد اطلاع‌رسانی بین‌المللی آستان مقدس حسینی گفت: ایجاد ارتباط بین مسلمانان با هدف تبادل اطلاعات و افزایش آگاهی‌ آنان از اسلام و همچنین آشنایی غیرمسلمانان با دین اسلام با اجرای برنامه‌های مختلف از اهداف تأسیس این مجمع است.

حسن علی کاظم در ادامه افزود: تولید فیلم‌های مستند و کوتاه، ترجمه مقالات و پژوهش‌های اسلامی و تبلیغ آثار منتشره از آستان حسینی در مناطق مختلف جهان نیز در دستور کار مجمع قرار گرفته است.

وی در پایان یادآور شد: در این مجمع تلاش می‌شود که با برگزاری مسابقه و اجرای فعالیت‌های ادبی و هنری، فرهنگ حسینی تبلیغ و نهادینه و ارتباط مسلمانان با مرقد مطهر امام حسین(ع) به شکل دائمی حفظ شود.


کد مطلب: 18099

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/18099/تأسیس-بزرگ-ترین-مجمع-فرهنگی-مسلمانان-جهان-کربلا

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir