اعزام 23 هزار روحانی، 49 مداح و 45 سخنران به همراه کاروان عتبات عالیات در سال 92

ایرنا , 18 فروردين 1393 ساعت 12:07

مدیر جذب و سازماندهی امور روحانیون بعثه مقام معظم رهبری، عملکرد روحانیون، مداحان اعزامی به عمره و عتبات را مثبت ارزیابی کرد و از اعزام 23 هزار روحانی کاروان به عتبات و سه هزار روحانی به عمره در سال 92 خبر داد.


حجت الاسلام والمسلمین «رجبعلی زمانی»، عملکرد روحانیون و مداحان اعزامی به عمره و عتبات را نسبت به تبیین فرهنگ زیارت، ارشاد زائران و آشنایی آنان با وظایف خودشان مثبت ارزیابی کرد.

وی افزود: از ابتدای سال ۹۲ تاکنون، ۴۵ تن از مبلغان منتخب برای ایراد سخنرانی در حرم مطهر امیر مومنان امام علی(ع) و حرم مطهر امام حسین(ع) به عتبات عالیات اعزام شدند که عملکرد آنان در راستای ترویج فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت(ع) موفق بوده است.

مدیر جذب و سازماندهی امور روحانیون بعثه مقام معظم رهبری همچنین از اعزام تعداد ۲۳ هزار روحانی به همراه کاروان به عتبات عالیات، ۴۹ مداح و ۴۵ سخنران با هدف مرثیه سرایی، توجه به بعد عاطفی و احساسی زائران و تبیین معارف ناب اهل بیت(ع) به عمره و عتبات خبر داد.

زمانی با بیان اینکه تا کنون سه هزار روحانی به همراه کاروان های عمره گزار به مکه و مدینه اعزام شده اند، ادامه داد: این روحانیون وظیفه ارشاد و آشنایی زائران با مناسک عمره مفرده و نیز آشنا شدن با سرزمین وحی، سیره پیامبر(ص) و ائمه معصومین(ع) را برعهده داشته اند.

وی با اشاره به لزوم ارزیابی و نظارت بر عملکرد روحانیون اعزامی خاطرنشان کرد: ۷۰ تن از روحانیون مجرب، دارای سابقه، کارآمد در سفرهای حج، عمره و عتبات برای ارزیابی عملکرد کل روحانیون اعزامی غیر از مبلغان و مداحان فوق به این اماکن مقدس اعزام شده اند.

زمانی افزود: بعثه مقام معظم رهبری برای هر روحانی یک برگه ارزیابی طراحی کرده که محورهای متعددی دارد و توسط رابطان روحانیون تکمیل و در قالب گزارشات مکتوب به تهران منعکس و پس از بررسی و کسب نمرات مطلوب، امتیازاتی برای آنها درنظر گرفته یا تذکرات لازم داده می شود.


کد مطلب: 18107

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/18107/اعزام-23-هزار-روحانی-49-مداح-45-سخنران-همراه-کاروان-عتبات-عالیات-سال-92

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir