آثاری منتشر نشده از سید حسن حسینی و احمد عزیزی در نوبت انتشار

مهر , 19 فروردين 1393 ساعت 9:08

مدیر دفتر شعر حوزه هنری با گلایه از انتظار طولانی مدت و دو ساله این دفتر برای انتشار آثار تایید شده در آن از آماده انتشار بودن آثار تازه و منتشر نشده‌ای از احمد عزیزی و مرحوم سید حسن حسینی در این دفتر خبر داد.


علی داوودی مسول دفتر شعر حوزه هنری با انتقاد از رویه موجود در انتشار آثار آماده چاپ شده توسط این دفتر اظهار کرد: تعداد قابل توجهی دفتر شعر و آثار پژوهشی در حوزه شعر فاسی از سوی دفتر آماده انتشار شده و یا برای انتشار تایید شده است اما الان بیشتر از دو سال است که در نوبت انتشار توسط سوره مهر قرار دارند.

داوودی افزود: اولویت‌بندی‌های موجود برای انتشار این آثار هر چه که هست به ما دقیق اعلام نمی‌شود اما قدر مسلم می‌دانم که خیلی از آثاری که ما آماده چاپ کرده‌ایم از آثاری که در این‌سال‌ها توسط سوره مهر منتشر شده‌اند چیزی کم ندارند ولی با این حال هنوز در زمره کارهای ترجیحی ناشر برای چاپ قرار نگرفته است.

مسئول دفتر شعر حوزه هنری در ادامه با اشاره به آثار آماده انتشار این دفتر اظهار داشت: دو مجموعه از آثار منتشر نشده احمد عزیزی مدت‌ها پیش از سوی خانواده وی برای انتشار به ما ارائه شد و پس از کارشناسی و تایید در انتظار انتشار است. همچنین طنز‌های منتشر نشده سید‌حسن حسینی به کوشش اسماعیل امینی نیز در قالب کتابی با عنوان «فستویال خنجر» آماده چاپ شده و مدت‌هاست در انتظار انتشار به سر می‌برد.

وی ادامه داد: کتابی پژوهشی از محمد را سنگری با موضوع نقد ادبیات انقلاب با تکیه بر پژوهش‌های ایشان در شعر انقلاب اسلامی نیز اثر شاخص دیگر دفتر شعر است که کماکان در نوبت چاپ است و همچنین مجموعه شعری از حمید‌رضا شکارسری با عنوان «تظاهرات حرف‌های اضافه» نیز مدت زیادی است در انتظار انتشار است.

وی همچنین به دو سال انتشار برای چاپ مجموعه شعری از خسرو احتشامی با نام «مهتاب در قلمرو شب» اشاره کرد و گفت: استاد احتشامی شاعر کوچکی نیست و نمی‌دانم چرا انتشار کتاب وی باید به تجدید چاپ برخی دیگر از کتاب‌ها ترجیح داده شود.

داوودی همچنین از آماده انتشار داشتن دفتر شعری از علی آبان با عنوان «در پیرهن تو سنگری جا مانده» نیز خبر داد.


کد مطلب: 18112

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/18112/آثاری-منتشر-نشده-سید-حسن-حسینی-احمد-عزیزی-نوبت-انتشار

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir