نهضت عاشورا را در قالب هنر به مخاطبان عرضه کنید

اصفهان شرق , 19 فروردين 1393 ساعت 10:43

مسئول اداره سازمان و تبلیغات اسلامی بخش بن رود گفت: مداحان با صوت زیبای خود و با بصیرت و معرفت، نهضت عاشورا را در قالب هنر به مخاطبان عرضه می‌کنند که داشتن آگاهی مانع از ورود برخی از انحرافات به جامعه مداحی می‌شود.


دوره تخصص آموزشی مداحی به همت اداره سازمان و تبلیغات اسلامی بخش بن رود در سالن اجتماعات اداره آموزش و پرورش بخش با حضور ۵۰نفر برگزار شد.

حجت الاسلام حسینی استاد حوزه و دانشگاه در جلسه برگزاری دوره تخصصی آموزشی مداحی اظهار داشت: مداحان نقش مهمی در توسعه فرهنگ اصیل اسلامی بر عهده دارند و برای مداحان امری مهم است که موجبات رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت می‌شود.

وی با اشاره به کیفیت این دوره از آموزش مداحی ابراز داشت: این دوره تخصص آموزش مداحی به مدت دو ماه برگزار و تعداد ۵۰ نفر از علاقه‌مندان با روش‌های صحیح مداحی آشنا می‌شوند.

حجت الاسلام حسینی استاد حوزه و دانشگاه گفت: ارتقاء سطح کمی و کیفی مداحان شهرستان، آموزش صحیح مداحی و ترویج فرهنگ مداحی از محورهای برگزاری این دوره آموزشی است.

وی به استحکام باورهای دینی در این میان اشاره و تصریح نمود: به واسطه مداحی دل‌های مومنین متوجه اهل بیت(ع)می‌شود، عشق‌ها و احساس‌ها برانگیخته و از این رهگذر پایه‌های اعتقادات دینی و باورهای مردم استحکام می‌یابد و پیوند معنوی و عاطفی شیعیان با خاندان عصمت و طهارت قوی‌تر و عمیق‌تر می‌شود.

حجت‌الاسلام هاشمی مسئول اداره سازمان و تبلیغات اسلامی بخش بن رود در راستای این مراسم خاطرنشان کرد: مداح و ذاکر اهل بیت(ع)، باید به اهمیت مداحی آگاهی و باور داشته باشد و بداند که شجره‌نامه آنان به کمیل‌ها و دعبل‌ها می‌رسد و اگر بخواهند مشمول دعای ائمه اطهار(ع) باشند، باید شایستگی فکری، خطی و اخلاقی آن را در خویش فراهم آورند.

مسئول اداره سازمان و تبلیغات اسلامی بخش بن رود گفت: مداحان با صوت زیبای خود و با بصیرت و معرفت، نهضت عاشورا را در قالب هنر به مخاطبان عرضه می‌کنند و با داشتن آگاهی مانع از ورود برخی از انحرافات به جامعه مداحی می‌شود.

وی با اشاره به موضوعات مختلف مطرح شده در این کلاس ها، ابراز کرد: آموزش ادعیه، تاریخ تشیع، سبک زندگی، نغمات آوازی، مختل خوانی، اصول و فنون مداحی، سبک های سینه زنی و آئین روضه خوانی از مهمترین موضوعاتی است که در این کلاس ها ارائه خواهد شد و هدف از برگزاری این دوره آموزشی را ارتقاء سطح معلومات تخصصی و بالابردن سطح کیفی، علمی و دینی مداحان عنوان کرد.




کد مطلب: 18117

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/18117/نهضت-عاشورا-قالب-هنر-مخاطبان-عرضه-کنید

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir