تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰۲
۰
کد مطلب : ۱۸۱۱۸

هیئت های مذهبی قرارگاه فرهنگی جبهه جنگ نرم دشمن هستند

هیئت های مذهبی قرارگاه فرهنگی جبهه جنگ نرم دشمن هستند
مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: هیئت های مذهبی و کانون مداحان قرارگاه های فرهنگی جبهه جنگ نرم دشمن هستند.
حجت الاسلام رحمت الله اروجی در دیدار با شورای هیئت های مذهبی و کانون مداحان استان با نماینده ولی فقیه در استان، سال ۱۳۹۲ در استان را سالی بی نظیر در عرصه انجام فعالیت های فرهنگی دانست.

وی با بیان اینکه نقاط قوت و ضعف در همه امور وجود دارد ، سال گذشته را سال قوت گیری استان در عرصه فرهنگی دانست و گفت: سال گذشته به همت مسئولین استان به ویژه نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد کارهای عقب مانده با قوت و سرعت بیشتری به پیش رفت و تحرک، نشاط و پویایی به واسطه اجرای برنامه های فاخر فرهنگی در استان به عینه دیده شد.

حجت الاسلام اروجی افزود: به همت نماینده ولی فقیه در استان سال گذشته شاهد تحقق اهداف فرهنگی بسیار گسترده و بی نظیر در عرصه فرهنگی بوده ایم که سرآمد همه آنها بیستمین دوره طرح تقویت مبانی اعتقادی بود.

وی با بیان اینکه در استان چهارمحال و بختیاری برای اولین بار فعالیت فرهنگی به این گستردگی صورت گرفت، بیان کرد: اجرای این طرح برای اولین بار نه تنها در مرکز شهر بلکه در سطح کل استان آثار و برکات فراوانی را به همراه داشت و خوشبختانه مردم نیز از این برنامه فرهنگی به خوبی استقبال کردند.

حجت الاسلام اروجی با اشاره به حضور مرجع عالی قدر تشیع آیت الله نوری همدانی ، حضور یک مر جع در استان برای اولین بار را یک لحظه شیرین تاریخی دانست و افزود: حضور آیت الله نوری همدانی و استقبال گسترده و پرشور مردم و برگزاری جلسات و دیدارهای متعدد با اقشار مختلف مردم یک اتفاق کم نظیر در تاریخ استان چهارمحال و بختیاری محسوب می شود.

وی به دیدار هیئت های مذهبی با آیت الله نوری همدانی اشاره و بیان کرد: این دیدار به گفته اعضا دفتر آیت الله نوری همدانی بهترین دیدار مدت حضور ایشان در استان بود چرا که بهره برداری بسیار خوبی از این دیدار بسیار دلنشین و پرشور شد.

حجت الاسلام اروجی راه اندازی اولین مرکز رسیدگی به امور مساجد را یکی دیگر از فعالیت های فرهنگی بسیار اثر گذار در استان بر شمرد و افزود: راه اندازی مرکز امور مساجد با هدف ساماندهی و بررسی مشکلات مساجد و در ادامه تشکیل هسته های فرهنگی مسجد یک گام بلند فرهنگی در استان بود که توانست تحول فرهنگی بسیار شگرف را در استان ایجاد کند.

وی برگزاری منظم جلسات شورای فرهنگ عمومی ، برپایی کلاس های معارف، برگزاری جلسات ستاد امربه معروف و نهی از منکر و حضور پرشور جوانان در برنامه های فرهنگی از دیگر حرکت های فرهنگی عظیم استان در سال ۹۲ برشمرد.

حجت الاسلام اروجی با بیان اینکه سال ۹۲ نه تنها در استان بلکه در کشور کمبود بوجه و اعتبارات به عینه وجود داشت و برگزاری فعالیت های فرهنگی متعدد در استان را با توجه به کمبود اعتبارات کم نظیر و غیر قابل مقایسه با دیگر شهرها دانست.

وی افزود: برگزاری همایش های متعدد فرهنگی از جمله همایش ملی نقش نماز در هشت سال دفاع مقدس که با حضور مسئولان سطح بالای کشور صورت گرفت و همچنین در حال حاضر مسابقه سراسری وبلاگ نوسی نماز نمونه های بارز حضور جدی استان درعرصه های فرهنگی است.

حجت الاسلام، اروجی استان چهارمحال و بختیاری در سال ۹۲ را حماسه ساز فرهنگی دانست و گفت: استان چهارمحال و بختیاری علاوه بر تحقق حماسه اقتصادی و سیاسی ، حماسه فرهنگی را با اجرای برنامه های فرهنگی فاخر رقم زد.

وی با بیان اینکه استان چهارمحال و بختیاری بستر سازی های فرهنگی را در سال ۹۲ برای تحقق شعار سال ۹۳ انجام داده بود، تصریح کرد: در حال حاضر مسئولان استان با آمادگی و همت مضاعف برای تحقق شعار امسال که به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریتی جهادی نامگذاری شده است آماده می کنند چرا که در سال ۹۲ بستر فرهنگی را به شکل مطلوب فراهم کرده اند.

حجت الاسلام اروجی با اشاره به شعار سال ۹۳، بر لزوم حرکت جهادی در راستای تحقق شعار سال تاکید و افزود: رهبر انقلاب نه یک مدیر جهادی بلکه مدیریت جهادی و فراگیر را مطالبه کرده اند که همگان در تحقق این مدیریت جهادی مسئولیت خطیر و سنگین بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه جبهه فعالیت فرهنگی نیازمند یک قرارگاه فرهنگی است، هیئت های مذهبی و کانون مداحان را قرارگاه های فرهنگی جبهه جنگ نرم دشمن دانست و افزود: به یقین هر جبهه ای نیازمند قرارگاه است بنابراین در عرصه فرهنگی نیز باید قرارگاه های فرهنگی تشکیل و مورد حمایت قرار بگیرند.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما