«مردی برای تمام فصول» از عاشورا می‌گوید

مهر , 20 فروردين 1393 ساعت 10:49

رحمان سیفی آزاد نویسنده و کارگردان تئاتر با اشاره به تلاش برای به صحنه بردن نمایش عاشورایی «مردی برای تمام فصول» در سال 93 عنوان کرد: نگارش نهایی نمایشنامه «مردی برای تمام فصول» که درباره واقعه عاشورا است به پایان رسیده و بسیار مایلم که آن را در سال ۹۳ به صحنه ببرم اما این نمایش نیازمند حمایت و کمک های دولتی است.


رحمان سیفی‌آزاد نویسنده و کارگردان تئاتر درباره فعالیت‌های تئاتری اش در سال ۹۳ به خبرنگار مهر گفت: از آنجا که نمایش «شایعات» اثری پر مخاطب بود و استقبال تماشاگران را در پی داشت علاقمندم که دوباره آن را روی صحنه ببرم. صحبت‌هایی با مجموعه تئاتر شهر مبنی بر اجرای مجدد این نمایش داشته ام اما هیچ چیز قطعی نشده و هنوز توافقی صورت نگرفته است.

این کارگردان ادامه داد: نگارش نهایی نمایشنامه «مردی برای تمام فصول» که درباره واقعه عاشورا است به پایان رسیده و بسیار مایلم که آن را در سال ۹۳ به صحنه ببرم اما این نمایش نیازمند حمایت و کمک های دولتی است.

سیفی آزاد بیان کرد: صحبت‌هایی با مدیریت دوره گذشته مرکز هنرهای نمایشی برای اجرای این نمایش داشتم که مصوب هم شد اما با تغییر مدیریت، این پروژه معلق ماند. در دور جدید هم گپ و گفت کوتاهی با حسین طاهری داشته‌ام اما هنوز صحبت‌های جدی مطرح نشده است.

مدیر گروه سریال شبکه اول سیما در پایان متذکر شد: امیدوارم شرایط اجرای این اثر نمایشی فراهم شود. می توانم ادعا کنم که این نمایشنامه از معدود آثاری است که در آن مرثیه خوانی و تعزیه خوانی وجود ندارد و واقعه کربلا به شکلی کاملا داستانی از زبان اشقیا روایت می شود. با وجود مشغله کاری ترجیحم این است که سالی یک نمایش را به صحنه ببرم تا از فضای تئاتر فاصله نگیرم.

نمایشنامه «مردی برای تمام فصول» مضمونی درباره وقایع کربلا و عاشورا دارد و به بازنگری حوادث پس از واقعه عاشورا می‌پردازد. رحمان سیفی آزاد پس از ۱۲ سال دوری از تئاتر با نمایش کمدی «شایعات» نوشته نیل سایمون به تئاتر بازگشت.

در این نمایش که نیمه دوم سال گذشته در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه رفت بازیگرانی چون احمد ساعتچیان، مجید صالحی، جواد عزتی، سعید چنگیزیان، نگار عابدی، رویا میرعلمی، فهیمه امن‌زاده و بهرام افشاری حضور داشتند.


کد مطلب: 18130

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/18130/مردی-تمام-فصول-عاشورا-می-گوید

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir