پنج جلسه کانون مداحان طی سال 92 در بروجن برگزار شد

ایکنا , 23 فروردين 1393 ساعت 9:18

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بروجن، گفت: کانون مداحان بروجن پنج جلسه طی سال 92 در سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان برگزار کرده است.


حجت‌الاسلام والمسلمین مجید الهیان، رئیس اداره تبلیغات اسلامی بروجن، با بیان اینکه کانون مداحان شهرستان بروجن از سال ۸۶ فعالیت خود را در بین مداحان خانم وآقا با همکاری اداره تبلیغات اسلامی آغاز کرده است، گفت: این کانون دارای پنج عضو اصلی و دو عضو علی‌البدل است که از بدو تأسیس تاکنون ۱۲۰ مصوبه داشته است و در طول سال ۹۲، پنج جلسه در سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی برگزار کرده است.

وی تشکیل کتابخانه تخصصی مداحان، تشکیل مجمع مداحان بانو، جلسات خانگی، هدایت و آموزش مداحان مجالس ترحیم، تعیین تعرفه مداحی، آموزش مداحان نوحه‌خوان محرم، صدور کارت شناسایی برای مداحان و تشکیل بانک اطلاعات مداحان شهرستان را از جمله فعالیت‌ها و مصوبات این کانون در سال ۹۲ عنوان کرد.

حجت‌الاسلام الهیان همچنین از برگزاری ۵۰ جلسه حاصل یک سال فعالیت انجمن شعر شهریار در بروجن خبر داد و گفت: انجمن شعر شهریار بروجن وابسته به اداره تبلیغات اسلامی به مدت شش سال است فعالیت خود را آغاز کرده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بروجن افزود: انجمن شعر شهریار یکی از تشکل‌های موفق زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی است که در طول سال در مناسبت‌های مختلف اقدام به سرائیدن شهرهای آدینی می‌کند. این انجمن دارای پنج عضو اصلی و ۱۵ عضو علی‌البدل است که از بدو تأسیس تاکنون دو جلد کتاب شعر در مدح ائمه(ع) به چاپ رسانده‌اند.

وی با اشاره به فعالیت‎های مؤثر این انجمن در هیئت‌های مذهبی گفت: سرودن شعر در مناسبت‌های مختلف مذهبی، نظارت بر اشعار مداحان اهل بیت(ع) در هیئت‌های مذهبی، رفع مشکلات دیگر شعرا در زمینه سرائیدن شعر آئینی و شرکت در کلیه مناسبت‌های ملی و مذهبی از دیگر فعالیت‌های این انجمن در طول سال است.

حجت‌الاسلام الهیان اظهار کرد: به‌منظور بالا بردن سطح علمی هیئت‌های مذهبی، مؤسسات قرآنی و تشکل‌های مرتبط با سازمان در سال ۱۳۹۲ هزار جلد نشریه فرهنگی در بروجن توزیع شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بروجن با بیان اینکه این نشریات شامل بشری، خیمه، رخداد و پیام محراب است که به‌صورت ماهیانه در بروجن توزیع می‌شود، گفت: در این میان ماهنامه‌ خیمه بیشترین تعداد را به خود اختصاص داده است که ماهیانه ۶۰ جلد از این نشریه در بروجن توزیع می‌شود، همچنین هر ماه ۴۰ نسخه از ماهنامه پیام محراب در بروجن توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه ۱۵۰ جلد از ماهنامه بشری و ۱۲۰ جلد از ماهنامه رخداد در سال جاری در بروجن توزیع شده است، یادآور شد: نشریه خبری پنجره و مجله راه قرآن از دیگر نشریات توزیع شده در بروجن است.


کد مطلب: 18142

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/18142/پنج-جلسه-کانون-مداحان-طی-سال-92-بروجن-برگزار

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir